Jobba hos oss

Vi söker dig som

– tror på kommunikationsfrihet
– går snabbt från ord till handling
– tycker att integritet på internet är viktigt

Medarbetare kundtjänst – Umeå

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar för integritet och frihet på nätet.

Om dig

Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år och det är viktigt att ge alla kunder bästa möjliga service. Därför söker vi dig som brinner för service och teknik och som gärna vill vara Bahnhofs röst i luren. Vi gissar att du en positiv person som går igång på att hitta fel för att sedan göra något åt dem. Du gillar att förklara och har förmågan att göra det svåra enklare. Om du har jobbat med tekniska frågor förut eller om du har ett tekniskt intresse och nätverkskunskaper är det meriterande, men absolut inget krav. Vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens. Självklart har du även förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget – Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess!

Dina arbetsuppgifter

Bahnhof expanderar och letar efter fem personer till kundtjänstavdelningen i Umeå som både kommer arbeta med leveransadministration och kundsupportärenden för privatkunder. Du är personen som våra privatkunder ringer till när de behöver teknisk hjälp, t ex om internetanslutningen inte fungerar som den ska, eller när de undrar om status för deras internetleverans. Du kommer hantera felsökning av bredband, IP-telefoni, IP-tv, e-post, anti-virus och VPN. Tillsammans med kunden går ni igenom t ex hemmanätverk och annan utrustning. Frågorna kan vara av varierande karaktär och svårighetsgrad, men oroa dig inte! Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar ta samtal. Din första vecka hos oss kommer bestå av utbildning, både teoretisk och praktisk. Du kommer få en genomgång av Bahnhofs produkter och tjänster, lyssna på samtal, och ganska snart kommer du få ta dina egna samtal. Självklart har du en person från supporten vid din sida som du kan fråga när du undrar något. Du kommer även ha tillgång till vår tekniska ”inhouse-guide” där vi har samlat flera års kunskap om olika tekniska prylar och lösningar.

Ansökan

Mejla din ansökan till jobb@bahnhof.net senast den 13 februari 2023, och döp mejlet till “Kundtjänst Umeå”.

Vi kommer kalla till intervjuer löpande, och det kan hända att tjänsten tillsätts innan ansökningsperiodens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Frågor angående tjänsten skickas också till jobb@bahnhof.se. Vi ser fram emot att få höra från dig!

Ansök nu

Ladda upp CV

Alla våra lediga tjänster

Dyktig B2B-selger i Oslo

Nå gjennomfører vi en langsiktig satsing i Norge. Derfor søker vi etter en dyktig selger som vil være med å bygge opp vår norske kundebase fra start. Send et kort personlig brev og din CV på e-post til jobb@bahnhof.net senest 9. februar!

Läs mer

Driven leveranskoordinator – Stockholm, Umeå

Är du utåtriktad, strukturerad och vill lära dig mer om teknik? Vill du ta plats i ett framtidsföretag och stå upp för friheten på nätet? Bli del av vårt leveransteam! Bahnhof expanderar kraftigt och nu söker vi en skicklig leveranskoordinator som vill följa med på resan. Ansök senast 24 februari!

Läs mer

Vass företagssäljare – Borlänge

Just nu expanderar vi kraftigt på flera områden, och därför söker vi en skicklig företagssäljare i Borlänge som vill följa med oss på vår resa. Ansök senast 3 februari 2023!

Läs mer