Om jobbet
Bahnhof är en internet- och telekomoperatör som erbjuder bredbands- och molntjänster till både företag och privatpersoner. Vi är starkt engagerade i frågor som rör teknik och samhälle, och har vunnit flera priser för Sveriges nöjdaste bredbandskunder. Allt vi gör grundar sig i en vilja att värna privatliv och frihet på nätet samtidigt som vi utvecklar och levererar marknadens bästa tjänster. Just nu är Bahnhof i en expansiv fas, och vi letar därför efter en skicklig account manager som vill hänga med på vår resa!
Som account manager med fokus på BRF kommer du marknadsföra och sälja Bahnhofs tjänster till bostadsrättsföreningar, vilket är både roligt och utmanande. Du får ett stort eget ansvar och styr själv riktningen på din arbetsdag. Du gör behovsanalyser, planerar in kundmöten, skriver offerter och avslutar helhetsaffärer. Det är en krävande roll som samtidigt ger dig stor frihet att själv planera och anpassa ditt arbete, och vi tror att rätt person triggas av det här upplägget.
En stor del av tjänsten handlar om att skapa nya relationer i tätt samarbete med övriga avdelningar på Bahnhof. Som person behöver du därför ha en hög social förmåga och tycka om att bygga långsiktiga, förtroendebaserade relationer. Du är en driven och positiv ”people person” med en hög personlig mognad och en förmåga att tänka lösningsorienterat. Du är dessutom nyfiken på IT och teknik, och gillar att lära dig nya saker.
Eftersom du kommer rikta dig mot BRF:er så är det ett stort plus om du har insyn i hur föreningsarbete går till. Kanske har du dessutom erfarenhet från ett telekombolag? Eller så kanske kommer du direkt från en passande utbildning? Din formella bakgrund är mindre viktig – huvudsaken för oss är att du har en stark drivkraft och rätt personlighet. Om detta stämmer in på dig kan det vara dig vi söker!
Dina arbetsuppgifter
- Nykundsbearbetning
- Mötesbokning
- Presentation
- Offertarbeten
- Avtalsskrivning
- Merförsäljning
- Kundvård
Kompetenskrav
- God problemlösningsförmåga
- Samarbetsförmåga
- Säljorientering
- Initiativförmåga och framåtanda
- Hög social kompetens
- Förmåga att upprätta och bibehålla långsiktiga relationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande kunskaper
- Relevant utbildning
- Erfarenhet av teknisk försäljning
- Erfarenhet av att sitta i en bostadsrättsföreningsstyrelse
- Kunskap om fiberoptik
Omfattning
Tillsvidaretjänst, heltid. 6 månaders provanställning.
Tillträde
Omgående.
Lön
Fast grundlön + provisionsbaserad ersättning.
Placering
Bahnhofs kontor i centrala Umeå eller Stockholm (ange din önskade arbetsort i ansökan).
Ansökan
Skicka ditt CV, ett personligt brev och ett foto på dig själv till jobb@bahnhof.net. Märk din ansökan med “Account manager BRF” + orten du söker till i ämnesraden. Sista ansökningsdag: 9 juni 2023. Observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningsperiodens slut!
Frågor om tjänsten
Vid frågor, kontakta Filip Berntsson, försäljningschef, på 076-111 01 02 eller filip.berntsson@bahnhof.net.
Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.