Jobba hos oss

Vi söker dig som

– tror på kommunikationsfrihet
– går snabbt från ord till handling
– tycker att integritet på internet är viktigt

Account manager B2B – Stockholm

Om oss

Bahnhof är en ledande internet- och telekomoperatör som tillhandahåller bredband och säkra molntjänster för både företag och privatpersoner. Just nu expanderar vi kraftigt på flera områden, och därför söker vi en skicklig account manager som vill följa med oss på vår resa!

Vi vänder oss till dig som är ny i yrket. Kanske jobbar du idag inom servicebranschen men vill prova dina vingar inom B2B med Sveriges största företag som kundgrupp? Det viktigaste för oss är att du har rätt personlighet. Att du är motiverad och vill utvecklas tillsammans med ett av landets bästa säljteam och Sveriges nöjdaste kunder.

Om tjänsten

Att vara en account manager innebär mycket eget ansvar. Du planerar själv in dina kundmöten, skriver egna avtal och tar stora affärer hela vägen till avslut. Om du är rätt person sporras och inspireras du av att vidareutveckla ditt arbetssätt och komma på nya säljmetoder. Arbetet är krävande, men det ger dig också frihet att själv planera och anpassa din arbetsdag. Du är en driven, ansvarsfull, positiv person med en förmåga att tänka ut nya lösningar och vill ständigt lära dig nya saker.

Vad är försäljning för oss?

För Bahnhof handlar försäljning om att förtjäna människors förtroende för att sedan kunna göra affärer med dem. Att bygga förtroende tar tid, men det kan förstöras snabbt.

Vad menar vi med att förtjäna förtroende?

Affärsetik är avgörande. Det innebär att vi genuint intresserar oss för möten med olika människor och deras behov av våra tjänster. Vi säljer tjänster och lösningar som våra kunder behöver, samtidigt som vi strävar efter lönsamhet. Vi håller vad vi lovar, kommunicerar tydligt och ser alltid till att överträffa våra kunders förväntningar genom att leverera kvalitet.

Arbetsuppgifter

  • Administrativa uppgifter
  • Bearbetning av kunder
  • Mötesbokning
  • Presentation
  • Avtalsskrivning
  • Kundvård

Kunskapskrav

  • God problemlösningsförmåga
  • Initiativförmåga och framåtanda
  • Hög social kompetens
  • Förmåga att upprätta och bibehålla relationer
  • God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift

Lön

Fast grundlön + provisionsbaserad ersättning.

Placering

Ditt arbete kommer att utgå från Bahnhofs huvudkontor på Sveavägen i Stockholm.

Ansökan

Mejla ditt CV och personliga brev senast 30/9 till jobb@bahnhof.net med rubriken ”Account manager Stockholm” där du berättar:

  1. Varför du vill arbeta med försäljning på en hög professionell nivå
  2. Vad försäljning är för dig
  3. Hur du skulle förklara god affärsetik

Eventuella frågor hänvisas till Albin Skans, Säljledare Bahnhof.

Mejl: albin.skans@bahnhof.net
Mobil: 072-055 32 60

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Ladda upp CV

Alla våra lediga tjänster

Account manager BRF – Göteborg, Malmö

Bahnhof är i en expansiv fas, och BRF-avdelningen letar därför efter en skicklig account manager som vill hänga med på resan! Motiveras du av eget ansvar och vill ta nästa steg i karriären? Då ska du söka tjänsten senast 15 oktober!

Läs mer

SysOps-tekniker – Göteborg, Malmö

Just nu expanderar vi kraftigt på flera områden, och söker en driven DevOps-tekniker till vår avdelning för managerade tjänster. Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch! Ansök senast 30 september.

Läs mer

Nätverkstekniker – Stockholm

Just nu expanderar Bahnhof kraftigt, och söker därför en nätverkstekniker med en kreativ ådra som kan bidra till vårt nätverksteam. Ansök senast 25 september!

Läs mer