Faktura

2013-03-14 Höjd påminnelseavgift
Riksdagen beslutade 23 januari 2013 om lagändringar som ska motverka sena betalningar och långa betalningstider i näringslivet. Denna lagförändring innebär för er som kund en höjd påminnelseavgift. Påminnelseavgiften som tidigare var på 50kr kommer efter den 16 mars att höjas till 60kr. Det är i enlighet med lagändringen som vi nu höjer avgiften som tas ut i och med att en brevpåminnelse skickas ut. 

Har ni några frågor gällande denna förändring så är ni varmt välkomna att kontakta oss på mejladressen ekonomiprivat@bahnhof.se eller telefonnummer 08 – 555 771 62
 

2013-03-06 Byte av fakturaleverantör
Nu i månadsskiftet byter vi fakturaleverantör i ett led för att förbättra servicen för våra kunder. När det gäller er som får fakturan på sin e-post sker några förändringar direkt. Istället för den länk som fanns tidigare så bifogar vi nu istället fakturan i en fil direkt i mejlet.

För att kunna öppna den bifogade filen så krävs det att ni har en PDF läsare installerad i er dator som till exempelvis Adobe Reader. Ni kan ladda ner Adobe Reader gratis här.

Avsändaradressen av fakturorna kommer att ändras och i fortsättningen kommer den att vara fakturautskick@bahnhof.se. Vi rekommenderar att man lägger till fakturautskick@bahnhof.se som godkänd e-postadress hos sin e-postleverantör. 

Har ni några frågor gällande denna förändring så är ni varmt välkomna att kontakta oss på mejladressen ekonomiprivat@bahnhof.se eller telefonnummer 08 – 555 771 62.

 

2012-12-05 Vi har ändrat våra faktureringsrutiner
Bakgrunden till detta är att vi i vårt fakturasystem tidigare skjutit fram förfallodatumet beroende på om perioden för tjänsten legat för långt fram i tiden. Detta har innan ändringen av rutinen bidragit till att många av våra kunder mottagit fakturor med samma förfallodatum, många kunder fick dessutom en faktura där förfallodatumet var satt två månader fram i tiden.

I och med denna ändring kommer förfallodatumet att vara en månad tidigare än ni är vana vid på er nästkommande faktura, detta beroende på att vi i fortsättningen kommer att förskottsfakturera er enligt våra avtal (punkt 4.4 Bahnhof Unipessoal LDA Allmänna abonnemangsvillkor Privat).

Det innebär för er som kund konkret att varje faktura vi skickar till er i framtiden kommer att vara aktuell, samma månad som fakturan skickas ut kommer den således också att förfalla.
Det är förfallodatumet som är ändrat men perioden ni betalar för är densamma som tidigare. Ni kommer efter att ha mottagit denna faktura att erhålla er nästkommande faktura efter ett kvartal som vanligt.

Har ni frågor eller funderingar så är ni välkommen att kontakta vår fakturakundtjänst på telefon: 08 – 555 771 62 eller via e-post ekonomiprivat@bahnhof.se.