Efter Heartbleed - har du uppdaterat Integrity?
Publicerad 2014-04-16 09:37

När den så kallade Heartbleed-buggen blev känd den 8 april uppdaterade Integrity mycket snabbt den drabbade programvaran OpenSSL till nya säkra versioner. Detta är det absolut viktigaste för din säkerhet som kund. Här följer tre råd om vad du som Integrity-kund själv bör göra.

Kunder som använder OpenVPN hos Integrity bör nu:

1)  Göra motsvarande sak på sin sida: Uppdatera OpenVPN-klienten till nya tätade versioner. Om du har ställt in automatisk uppdatering av Tunnelblick (för Mac) eller OpenVPN (för Windows) har detta förmodligen redan skett. Annars får du gå in i inställningarna i programmet och manuellt initiera en sökning efter en uppdaterad version.

2) Ladda ned och installera nya konfigurationsfiler för Integritys OpenVPN. De innehåller helt nygenererade servernycklar och certifikat vilket sätter stopp för osannolika men teoretiskt möjliga risker. Följ den här länken så hittar du filerna under rubriken IntegrityVPN, inne i Installationsguiderna för OpenVPN: https://www.bahnhof.se/kundservice/privat

För den mer kunnige bifogar vi här även direktlänkar till de nya filerna:

Windows: https://bahnhof.se/filestorage/userfiles/file/Bahnhof-OpenVPN_v3.zip

Mac OS och iOS: https://bahnhof.se/filestorage/userfiles/file/Bahnhof_v3_tblk.zip

3) Vi påminner om att Bahnhofs Integrity-kunder kan byta sitt lösenord för tjänsten i Mina Sidor. Gör gärna det även om det inte direkt har något med Heartbleed-buggen att göra: https://www.bahnhof.se/minasidor/logon

Integrity-tjänsten genomgår just nu en stor kapacitetsutbyggnad. Tillfälliga och kortvariga störningar kan komma att ske närmaste dagarna under det arbetet.

Informationen i det här meddelandet har även mejlats ut till de Integrity-kunder som angivit en e-postadress.