Investment AB Öresund går in i Bahnhof
Publicerad 2014-06-05 08:31

Huvudägaren i Bahnhof, KN Telecom, har måndagen den 2 juni sålt 300 000 Bahnhof B-aktier till Investment AB Öresund. Det motsvarar 2,78 procent av det totala antalet aktier i Bahnhof.

– Det här visar att vi gör saker och ting rätt, säger Jon Karlung, vd för Bahnhof. Ägandet breddas och dessutom skapar vi goda relationer till ett välrenommerat investmentbolag. Bahnhof växer av egen kraft med god lönsamhet, men samtidigt bygger vi gärna allianser med rätt aktörer på den finansiella marknaden. Vi är glada över att Investment AB Öresund ser positivt på framtiden för Bahnhof.

Investment AB Öresund är ett investmentföretag som börsnoterades redan 1962.

– Vi har följt Bahnhofs utveckling en längre tid och imponerats över den entreprenöriella kulturen och förmågan att växa under lönsamhet, säger Fredrik Grevelius, vd för Investment AB Öresund. Vi är glada att vi fått möjligheten att bli delägare i ett bolag med stark finansiell ställning och goda förutsättningar för fortsatt organisk tillväxt.

Presskontakt: Jon Karlung, vd
e-post: jon.karlung@bahnhof.net