010-510 00 00
Nyheter
Därför syns Bahnhof så sällan i reklam
Publicerad 2014-07-31 16:47

Andra operatörer inom telekom köper mycket reklam. Men inte Bahnhof.

Här berättar vd Jon Karlung om sin filosofi:

– Jag har alltid tyckt att reklam är slöseri med pengar. Om tjänsten och bolaget är bra så kommer det goda ryktet ändå att sprida sig. 

Jon KarlungDen tekniska utvecklingen ger också nya möjligheter, menar Jon Karlung:
 
– Ökad digitalisering gör det lättare att få spridning själv. Vårt aprilskämt p.st fick mer än 70 000 svenska besökare på ett dygn. Just nu producerar vi en musikvideo. Vi gör nästan allting in-house på bolaget. Det blir både billigare och är roligare än att anlita en byrå.
 
– Dessutom är ju Bahnhof högprofilerat i frågor om sekretess på nätet. Där syns vi ofta i media, vilket förstås är värdefullt, men engagemanget är helt genuint och har funnits i bolagets själ sedan vi startade 1994.
 
Men har ni aldrig längtat efter att få göra massa reklamfilmer med talande djur och tokiga tvillingtanter?
 
– Ehh... Nej.
 

Kan du som privatperson få bredband från Bahnhof? Sök på din adress här: bahnhof.se
Fler nyheter från 2020