Ledigt jobb: Elektriker med automationsintresse
Publicerad 2016-01-20 11:16

Bahnhof är en internetoperatör som levererar bredband och datanättjänster till företag och privatpersoner i hela Norden.

Vi behöver utöka vår avdelning som arbetar med fysisk infrastruktur i våra datahallar med ytterligare en medarbetare. Vi söker dig som brinner för att arbeta med kritisk infrastruktur och med en tonvikt på el och automationsteknik.

Vi lägger stor vikt vid att själva, inom ramen för gruppen, arbeta fram tekniska lösningar som passar våra anläggningar. Konsulter använder vi för att göra ritningsunderlaget, idéerna står vi för själva.

Ett öppet sinne, en vilja att prova nya lösningar och att tänka nytt präglar det mesta vi gör. Att ställa sig frågorna varför och hur är centralt för vår inställning. Gruppen driver, underhåller och förnyar bland annat världens förmodligen mest dokumenterade datahall Pionen, men i vår anläggningsportfölj finns ytterligare 3 stora anläggningar och ännu större planer hägrar i framtiden.

Du kommer att arbeta med allt från att boka och följa upp underhållsarbeten till stora investeringsprojekt. Dokumentation är viktigt och du bör ha ett rimligt utvecklat ordningssinne och ha förmågan att hålla ordning i flera parallella projekt eller uppgifter samtidigt.

Du får inte vara rädd att hugga i och du behöver vara stresstålig då miljöerna vi arbetar i konstant är i drift vilket innebär att stressiga moment och kritiska situationer uppstår både kontrollerat och okontrollerat.

CAD-erfarenhet är meriterande, men inget krav.

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm.

Denna tjänst rapporterar till bolagets Teknikchef.

Sök med ett kort brev+CV till Teknikchef Gustav Bergquist: gustav.bergquist@bahnhof.net med subject Ansökan: Elektriker med automationsintresse

Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #27 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2014 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!