Ledig tjänst: Junior nättekniker - Tjänsten är tillsatt
Publicerad 2016-07-06 11:19
Ledig tjänst: Junior nättekniker - Tjänsten är tillsatt

Nätavdelningen på Bahnhof söker en driftig person som har ett brinnande intresse av att arbeta med utveckling och drift av operatörsnät.

Vårt nät är uppbyggt på Cisco-hårdvara i det aktiva lagret och underliggande med WDM-teknik. Du har utbildning inom nätverk gärna på CCNA, CCNP-nivå och letar nu efter en kickstart på karriären!

Du kommer att ingå i nätgruppen, vilken består av ett flertal kompetenta och engagerade nättekniker som dagligen arbetar med att vidareutveckla och driftsäkra vårt nät. För rätt kandidat är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

En del av det vi arbetar med:
xWDM – passivt
xWDM - förstärkt långdistansnät
Routing - OSPF/BGP
MPLS – LDP, RSVP
QoS – på olika Cisco-plattformar

B-körkort är meriterande.

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholms innerstad. Tjänsten är på heltid och tills vidare, med 6 månaders provanställning. Du rapporterar till bolagets Nätchef.

Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2016 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Har du frågor är du välkommen att antingen ringa eller maila Christian Karlsson på telefon 076-1110139 eller christian.karlsson@bahnhof.net

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.

Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan! Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till Nätchef Christian Karlsson på christian.karlsson@bahnhof.net ange rubrik (subject) ”Junior nättekniker”.