Ledig tjänst: Försäljningsingenjör
Publicerad 2016-09-28 17:13

Avdelningen Managed Services växer så det knakar och söker nu förstärkning. Din roll blir att som Försäljningsingenjör erbjuda våra kunder aktivt stöd vid beslutsfattandet kring deras IT-drift. Du behöver både vara tekniskt kunnig inom molntjänster och IT-infrastruktur samt initiativrik när det gäller att erbjuda lösningar till kunden.

Du kommer att ingå i gruppen Managed Services. Gruppen består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Ditt arbete kommer innebära nära kontakt med bolagets säljavdelning såväl som direktkontakt mot befintliga och framtida kunder. Viktiga egenskaper är att du har affärssinne, är utåtriktad och framför allt har en teknisk bakgrund, gärna inom datacenter.

För rätt sökande är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

Vi tror att du har:
· Erfarenhet av teknisk presale inom cloud och närliggande tjänster
· Kunskaper inom Datacenter och IT-infrastruktur
· Förmågan att hålla intressanta presentationer ur ett tekniskt perspektiv
· Goda kunskaper om nätverk, lagring, säkerhet och fysiska såväl som virtualiserade miljöer

Önskvärda egenskaper:
· Lösningsfokuserad
· Självgående
· Utåtriktad

Eftersom vi vänder oss till kunder i Sverige och internationellt är det nödvändigt att du behärskar flytande engelska och svenska i både tal och skrift.

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholms innerstad.

Denna tjänst rapporterar till bolagets chef för Managed Services.

Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2016 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Har du frågor är du välkommen att antingen ringa eller maila Adam Iveslätt på telefon 076-1110187 eller adam.iveslatt@bahnhof.net.

Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till Adam Iveslätt på adam.iveslatt@bahnhof.net ange rubrik (subject) ”Försäljningsingenjör”

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.