Ledig tjänst: Drifttekniker Linux/Virtualisering - Tjänsten är tillsatt
Publicerad 2016-09-29 17:01

Avdelningen Managed Services växer snabbt och nu söker vi ytterligare en person med kunskap och erfarenhet inom It-infrastruktur men framförallt en person som kan hantera kunder och problem i ett högt tempo.

Vi ser att en bra kandidat skall vara självgående och ha förmågan att sätta sig in i ny teknik. Våra plattformar bygger på hårdvara som Cisco, Dell och Nimble och våra virtuella miljöer bygger på framförallt Vmware, men även Onapp och inom kort Open Source-varianter. Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg.

Du kommer att ingå i gruppen Managed Services, vilken består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Din utmaning kommer att stödja och arbeta proaktivt såväl som reaktivt med uppbyggnad och drift av linuxplattformar samt Open Source-varianter. Du kommer arbeta väldigt nära gruppen och utvecklas i takt med våra befintliga och kommande plattformar.

För rätt kandidat är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

Kompetenser:
· Virtualisering & hypervisors
· Servers, gärna Cisco UCS/Dell eller liknande lösningar
· Gedigen linuxbakgrund, TCP/IP Nätverk, Scriptspråk(ex. bash, Python m.fl.)
· Brandväggar, NAT/Proxy
· Analyserande, prestigelös och serviceinriktad

Meriterande:
· Openstack, Ansible, Vmware.
· Kommandoradsguru!
· Cisco / Nätverk

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm Göteborg eller Malmö.

Denna tjänst rapporterar till bolagets chef för Managed Services.

Ta en chansen att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2016 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Har du frågor är du välkommen att antingen ringa eller maila Adam Iveslätt på telefon 076-1110187 eller adam.iveslatt@bahnhof.net.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.

Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till Adam Iveslätt på adam.iveslatt@bahnhof.net ange rubrik (subject) ”Drifttekniker Linux till Managed Services”