Ledig tjänst: Nättekniker inom drift
Publicerad 2016-11-17 15:34
Ledig tjänst: Nättekniker inom drift

Går du igång på brandväggar, VPN-lösningar, säkerhet och Wireless? Bra. Kom till oss! Bahnhof söker just nu en nättekniker inom drift till vår avdelning Manged Services.

Är du självgående och ser fram emot att sätta dig in i ny teknik? Ännu bättre! Våra plattformar bygger på framförallt Cisco (brandväggar, switchar, AP). Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg.

Du kommer att ingå i gruppen Managed Services som består av ett flertal skickliga och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i val av plattform.

Din roll kommer vara att fokusera på våra kontorsnätslösningar till stora såväl som små kunder. Rollen innebär en del säljstöd men framförallt utveckling av tjänster inom affärsområdet och konfiguration och leverans av tjänsterna.

Som tekniker i gruppen Managed Services arbetar alla nära vår säljavdelning vilket kan innebära att delar av ditt arbete kommer bestå av förberedelser inför nya affärer vilket inkluderar initiala kundmöten och förberedelser av offerter.

Vi lägger stor vikt på dig som person så att du passar in i teamet utöver rent formella kriterier så som erfarenhet och kompetens. För rätt sökande är det här en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens och syn på integritet!

Tidigare erfarenhet av

- Virtualisering & hypervisors
- Ipv4 & Ipv6 Routing
- Switching
- Brandväggar
- Accesspunkter, Wlancontrollers

Önskvärda kunskaper

- MPLS & VPLS
- Datacenter networking (Nätverksvirtualisering, VXLAN, DCI, BGP, Multicast, iSCSI)

Välj själv om du vill jobba i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut.

Skicka din ansökan samt ditt CV till Adam Iveslätt på adam.iveslatt@bahnhof.net. Märk din ansökan med ”Nättekniker till Managed Services", dvs skriv detta i ämnesraden.

Frågor

Hör av dig till Adam Iveslätt på 076-111 01 87 eller adam.iveslatt@bahnhof.net.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.