LEDIG TJÄNST: Junior drifttekniker infrastruktur - Stockholm
Publicerad 2016-12-20 11:42
LEDIG TJÄNST: Junior drifttekniker infrastruktur - Stockholm

Avdelningen Managed Services växer snabbt och nu söker vi ytterligare en person med kunskap och erfarenhet inom It-infrastruktur men framförallt en person som kan hantera kunder och problem i högt tempo.

Om tjänsten och avdelningen Managed Services

Bahnhofs plattformar bygger på hårdvara som Cisco, Dell och Nimble och våra virtuella miljöer bygger på framförallt Vmware, men även Onapp och inom kort Open Source-varianter. Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg.

Du kommer att ingå i gruppen Managed Services som består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda Bahnhofs kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Din utmaning är att stödja och arbeta proaktivt såväl som reaktivt med uppbyggnad och drift av Bahnhofs plattformar som omfattar all drift i verksamheten. Du kommer arbeta väldigt nära gruppen och utvecklas i takt med våra befintliga och kommande plattformar.

För rätt kandidat är det en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

Kompetens

- Virtualisering & hypervisors (vmware, kvm)
- Servers, hårdvara och mjukvara, gärna Cisco UCS/Dell eller liknande lösningar
- Gedigen linuxbakgrund, TCP/IP Nätverk, övervakning, zabbix, nagios eller liknande
- God kunskap om Switchar, gärna Cisco
- Problemlösare, kunskaphungrig och strukturerad

Du bör vara självgående och ha förmågan att sätta dig in i ny teknik.

Meriterande

- Ansible eller andra provisioneringsverktyg
- Ciscocertifikat
- Openstack

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm.

Denna tjänst rapporterar till Bahnhofs chef för Managed Services.

Frågor

Har du frågor är du välkommen att kontakta Adam Iveslätt på 076-1110187 eller adam.iveslatt@bahnhof.net.

Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till Adam Iveslätt på adam.iveslatt@bahnhof.net. Ange rubrik (subject) ”Drifttekniker Infrastruktur till Managed Services”

Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2016 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.