Ledig tjänst: Redovisningsansvarig - Borlänge
Publicerad 2016-12-20 16:00

Vill du ha ett av IT-branschens mest intressanta och utvecklande ekonomijobb?

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör med ungefär en kvarts miljon kunder. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till både företag och privatpersoner. Vi är verksamma i hela Sverige, samt siktar även mot den internationella marknaden. Koncernen närmar sig en omsättning på en miljard kronor, och visar sedan många år en långsiktigt och uthållig tillväxt med positiva rörelsemarginaler. Bahnhof är ett börsnoterat bolag och det innebär att vi upprättar kvartalsrapporter till den finansiella marknaden.

Nu söker vi en redovisningsansvarig med personalansvar. I ekonomiavdelningen arbetar för närvarande ungefär 10 personer - de flesta i Borlänge.

Bahnhof är en av kommunens större arbetsgivare med över 100 anställda på Borlängekontoret.

Arbetsuppgifter:

Du ska med stor självständighet kunna driva koncernens ekonomiska rapportering. Exempel på dina arbetsuppgifter:

• Koncernbokslut
• Personalansvar
• Rapportering gentemot finansmarknaden
• Årsredovisning
• Övergripande ansvar för kontakter med bank och leverantörer
• Affärsstöd till avdelningarna för Försäljning samt Teknik

Egenskaper:

Du är en engagerad person som gillar att ta ansvar och har god förmåga att strukturera upp ditt arbete. Du ser noggrannhet som medel för framgång samtidigt som du är stresstålig och motiveras av att arbeta mot deadlines. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en trevlig stämning på arbetet. Du har en relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi. Den viktigaste egenskapen är en vilja och nyfikenhet att snabbt sätta sig in i bolagets tjänster. Du ska kort sagt inte bara brinna för siffror, utan även för att sätta dig in i verksamheten bakom siffrorna.

Arbetsplats:

Bahnhofs ekonomiavdelning - och din fasta arbetsplats - är belägen på vårt nya kontor i centrala Borlänge. Samtidigt är vi en IT-koncern med verksamhet över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm City, och vi har regionala kontor i olika delar av landet.

Vi är starkt innovativa, vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter, och vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Bahnhof är ett snabbväxande och dynamiskt IT företag. Men vi har samtidigt en mycket jordnära och entreprenöriell filosofi. Idag är vi drygt 200 anställda med kontor i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö och Umeå. Dessutom har vi dotterbolag i Norge och Portugal - samt teknisk utveckling i Ukraina.

Tillträde:
Omgående. Vi tillsätter tjänster löpande så tveka inte att kontakta oss.

Svar:

Mejla din ansökan som ett personligt brev, jämte din CV, till VD på adress Jon.Karlung@bahnhof.net eller ring 076-1110160.