LEDIG TJÄNST: Junior företagssäljare i Umeå
Publicerad 2018-01-11 08:26
LEDIG TJÄNST: Junior företagssäljare i Umeå

Välkommen till Bahnhof! Hos oss är det högt tempo och en rolig vardag som gäller – samtidigt som vi levererar Sveriges bästa internettjänster till våra kunder.

Om tjänsten och avdelningen

Som företagssäljare på Bahnhof kommer du till en början att fokusera på olika typer av internet accesser för att snart ta hand om mer komplexa affärer och större kunder, allt utifrån dina tidigare erfarenheter, bakgrund och hur snabbt du vill utvecklas i din roll som företagssäljare.

Försäljningsavdelningen som jobbar med B4B (Business for Business) består av ett trettiotal företagssäljare som finns på våra kontor runt om i Sverige, den här tjänsten är placerad i Umeå. Avdelningen präglas av en platt organisation och ett mycket agilt arbetssätt för att kunna vara så alerta på företagsmarknaden som möjligt, något som för övrigt kännetecknar hela företaget Bahnhof.

Du kommer att rapportera till regionansvarig på orten.

Kunskaper och egenskaper

För att lyckas i den här tjänsten bör du ha goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Du behöver ha en viss förståelse för tekniska tjänster, men vi kommer även att lära dig det du behöver veta. Sen är det ditt driv och ditt engagemang som är nyckeln till framgång.

Vi tror att du är i början av din karriär som säljare, eller att du har en naturlig fallenhet för sälj. Det är även viktigt att du är duktig på att kommunicera och knyta kontakter. Liksom att vara trovärdig och pålitlig. Vi på Bahnhof är stolta och måna om våra kunder, och vårdar alla kontakter vi har med dem.

Lokal kännedom om företagsmarknaden för IT-tjänster i Umeå är ett plus.

Självklart har du förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget, eftersom Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess.

För rätt sökande är det här en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens och syn på integritet!

Eftersom vi gillar en jämn fördelning mellan män och kvinnor vill vi uppmuntra fler kvinnliga företagssäljare att söka den här tjänsten.

Bahnhofs kontor i Umeå.

Tjänsten

Heltid, 6 månaders provanställning

Fast lön + provision

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut. Sista ansökningsdag är 12 februari 2018.

Mejla en kort ansökan tillsammans med ditt CV till: jobb@bahnhof.se

Frågor om tjänsten? Kontakta Peter Lysén, Affärsområdeschef, 010-510 3151

Märk din ansökan med "Företagssäljare Umeå" i ämnesraden.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2017 är en miljard kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.