LEDIG TJÄNST: Junior nätverkstekniker till Managed Services i Malmö eller Stockholm
Publicerad 2018-01-11 16:53

Avdelningen Managed Services inom Bahnhof växer snabbt och nu söker vi en junior nätverkstekniker. Som junior nätverkstekniker kommer du att jobba med utvecklingen och leveransen av våra tjänster.

Vi ser att en bra kandidat ska vara självgående, ha förmågan att sätta sig in i ny teknik och även vara duktig på att felsöka nätverksproblem av varierande storlek. OSI-modellen ska du kunna innan- och utantill och begrepp som mac-adress, vlan, spanning-tree, private-vlan, vrf med mera ska kunna beskrivas i sömnen.

Då vi primärt använder oss av Ciscoprodukter är det lämpligt att du är inriktad mot detta, men det är extremt viktigt att du har ett öppet sinne och är flexibel för andra tekniker och leverantörer. Kunskap och erfarenhet från andra leverantörer är således meriterande. Vi ser gärna att våra medarbetare tänker utanför boxen och premierar nytänkande och kreativitet. Det är också extremt viktigt att personen som anställs brinner för att lära sig nytt och inte är rädd för snabba svängar och förändringar.

För rätt kandidat är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens! Bahnhof rankades #21 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2017 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Krav

• Jobbat med nätverk tidigare eller har relevant utbildning
  • Kunskap om säkerhetsfunktioner och begrepp likt IPS, AMP, FirePower
  • Kunskap/erfarenhet av brandväggar och WiFi primärt Cisco
  • Ska kunna formulera och designa säkerhetslösningar

Meriterande

• Arbetat med liknande uppgifter tidigare, drifterfarenhet
  • Certifieringar CCNA, CCNP etc.
  • Kunskap om Web Application Firewall (WAF) och närliggande teknologier

Placeringsort för denna tjänst är Malmö eller Stockholm. Denna tjänst rapporterar till bolagets chef för Managed Services.

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till Adam Iveslätt på adam.iveslatt@bahnhof.net ange rubrik (subject) ”Junior nätverkstekniker till Managed Services”. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan! Ansök senast 1 mars 2018!

Har du frågor är du välkommen att antingen ringa eller maila Adam Iveslätt på telefon 076-1110187 eller adam.iveslatt@bahnhof.net.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.