LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör Stockholm
Publicerad 2018-01-11 15:59
LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör Stockholm

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter och är starkt engagerade i frågor som rör teknik och samhället på olika sätt - gärna i kombination. Företaget vilar på en grundläggande värdering om att värna privatliv och frihet på nätet, och vi står alltid upp för det vi anser är rätt.

Vi är nu på jakt efter en nätinstallatör i Stockholm! Du kommer ingå i vårt team av fälttekniker som ansvarar för att producera slutkundsförbindelser till företag i Stockholm och mellansverige. Det är ett kul, omväxlande och utmanade jobb som kräver en driven och flexibel person.

Du som person älskar att köra bil och träffa kunder, du värdesätter noggrannhet, ordning och reda och gillar att hugga i där det behövs. Du är snabblärd och strävar efter att bli självgående snarast möjligt. Att köra ett kvälls-/nattjobb då och då är inget som ställer till det för dig, tvärtom!

Majoriteten av ditt dagliga arbete kommer utföras i Stockholm med omnejd, men du är inte främmande för att göra en längre bilresa när det behövs.

Bahnhof har en lång och gedigen historia av att anställa rätt person snarare än kompetens, även om vi självfallet lägger vikt vid båda. Om du verkar passa som handen i handsken, där du är handen och teamet är handsken, så kan det absolut väga tyngre än att du kan allting från dag ett. Så länge du hungrar efter ny kunskap och är villig att lära dig går det mesta att lösa. Låter det intressant? Tveka då inte att ansöka och berätta varför just du är intresserad av denna tjänst!

Krav

• B-Körkort
  • Teknikintresse

Meriterande

• God lokalkännedom i Stockholm med omnejd
  • Fältarbete inom Telekom
  • Generell arbetslivserfarenhet inom Telekom
  • Kunskap om nätverkshårdvara i Carrier-miljö (routrar/switchar)
  • Kunskap om WDM-teknik (CWDM/DWDM)

Arbetstid / Varaktighet

Heltid, provanställning 6 månader.

Tjänsten utgår ifrån Bahnhofs kontor på Renstiernas gata 37, Stockholm

Ersättning

Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan!

Skicka din ansökan + CV till jobb@bahnhof.se

Rubrik på ansökan: Nätinstallatör Stockholm

Sista dag att ansöka: 2018-02-28

Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!