LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Göteborg
Publicerad 2018-01-24 13:45
LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Göteborg

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter och är starkt engagerade i frågor som rör teknik och samhälle - gärna i kombination. Företaget vilar på en grundläggande värdering om att värna privatliv och frihet på nätet, och vi står alltid upp för våra övertygelser.

Nu letar vi efter en säljare till vårt team i Göteborg! Din uppgift är att bearbeta BRF-marknaden i Göteborgsområdet och marknadsföra och sälja Bahnhofs tjänster till dem. En stor del av säljarbetet bygger på att skapa relationer, upprätta nya kontakter och att bredda affären. Tjänsten kommer innebära en del kundmöten och utflykter, men din huvudsakliga plats är på vårt kontor i Göteborg.

Tjänsten innebär ett stort eget ansvar där du själv planerar in kundmöten, skriver offerter och avslutar helhetsaffärer. Det är en krävande tjänst som samtidigt ger dig frihet att själv planera och anpassa ditt arbete. Vi tror att rätt person kommer drillas av det här upplägget och inspireras att vidareutveckla yrkesrollen och dess arbetssätt och komma på nya kreativa säljmetoder. Vi på Bahnhof gillar nytänkare och är kända för att uppmuntra och genomföra udda idéer.

Vi tror att du är en ung och hungrig person som är redo att börja KÖTTA. Kanske har du redan erfarenhet från ett telekombolag? Eller kanske kommer du direkt från en utbildning? Din formella bakgrund spelar faktiskt mindre roll. Det viktigaste för oss är att du har rätt personlighet, ett högt tempo och ett stort eget driv. Du bör även vara nyfiken på IT och teknik och vara villig att lära dig nya saker. Känner du dig träffad av den här beskrivningen? Känner du hur arbetsivern sprudlar och spritter inom dig? Längtar du bara efter att få börja kötta? Då kan det vara just dig vi söker.

Dina arbetsuppgifter

• Nykundsbearbetning
  • Mötesbokning
  • Presentation
  • Offertarbeten
  • Avtalsskrivning
  • Merförsäljning
  • Kundvård

Krav

• God problemlösningsförmåga
  • Teknikintresse
  • Samarbetsförmåga
  • Säljorientering
  • Initiativförmåga och framåtanda
  • Hög social kompetens
  • Förmåga att upprätta och bibehålla långsiktiga relationer
  • Förmåga att prata på möten och i telefon
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Körkort

Meriter

• Relevant utbildning
  • Branschvana
  • Erfarenhet av teknisk försäljning

Varaktighet

Tillsvidare, heltid. 6 månaders provanställning.

Tillträde

Omgående.

Lön

Fast grundlön + provisionsbaserad ersättning.

Lilla Bommen 5, Göteborg.

Skicka ditt CV, ett personligt brev och ett foto på dig själv till jobb@bahnhof.net.
Märk din ansökan med ”Säljare BRF, Göteborg” i ämnesraden.

Sista ansökningsdag 31 maj 2018. Observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut!

Kontaktperson: dominik.blickfalk@bahnhof.net

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.