LEDIG TJÄNST: VoIP-tekniker i Stockholm, Borlänge eller Umeå
Publicerad 2018-02-06 10:41
LEDIG TJÄNST: VoIP-tekniker i Stockholm, Borlänge eller Umeå

Bahnhof håller ett högt tempo och håller sig i teknikens framkant, så ett visst mått av stresstålighet är en bra egenskap. Våra telefoniplattformar är i stor utsträckning skräddarsydda för våra kunder för att kunna leverera skalbarhet och effektiva tjänster. Kunderna finns både på privata sidan och i företagssegmentet där vi hela tiden växer oss starkare. Bahnhof rankades #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2016 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Just nu söker vi en driven VoIP-tekniker till vår telefoniavdelning.

Bahnhof är MVNO i Tele2s mobilnät och har idag fullutvecklad MEX-funktionalitet för företagskunder. Bahnhof har en unik telefoniplattform där MEX och fasta IP-telefoner kombineras ihop med ett stort utbud av växeltjänster.

Dina arbetsuppgifter kommer primärt att bestå av daglig drift och utveckling av Bahnhofs telefoniplattformar. Du kommer få arbeta i ett välfungerande team av sju personer som idag sköter det mesta av all drift och utveckling kring telefonitjänsterna.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av:
· Linux (Ubuntu / CentOS)
· Asterisk / OpenSIPS
· MySQL

Vi ser det som meriterande om du dessutom har erfarenhet av:
· MVNO lösningar
· Kamailio
· Bash/Python/Ruby
· Grundläggande kunskap om nätverk.

Vi lägger stor vikt vid dig som person och att du ska passa in i teamet utöver rent formella kriterier såsom erfarenhet och kompetens. För rätt sökande är det här en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens och syn på integritet!

Placeringsort för tjänsten är flexibel mellan följande orter: Stockholm, Borlänge och Umeå.

Anställning

Heltid. 6 månaders provanställning. Den här tjänsten rapporterar till bolagets telefonichef.

Sök så fort som möjligt, då vi utvärderar ansökningarna löpande. Skicka CV + kort personligt brev till jobb@bahnhof.net senast 6 mars 2018! Märk ansökningen med "VoIP-tekniker".

Frågor?

Skriv gärna till kontaktperson Per Söderlund-Sparby - per.soderlund-sparby@bahnhof.net