LEDIG TJÄNST: Drifttekniker till Managed Services i Stockholm
Publicerad 2018-02-16 08:54
LEDIG TJÄNST: Drifttekniker till Managed Services i Stockholm

Välkommen till Bahnhof! Hos oss är det högt tempo och en rolig vardag som gäller – samtidigt som vi levererar Sveriges bästa internettjänster. Bahnhof hamnade på plats #21 bland Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2017 i Universums årliga Företagsbarometer. Det här är din unika chans att ansluta dig till vår frammarsch och hänga med på vår resa!

Om tjänsten och avdelningen Managed Services

Avdelningen Managed Services växer i rasande takt och söker nu en person med kunskap och erfarenhet inom IT-infrastruktur som även kan hantera kunder och problem i ett högt tempo.

Vi ser gärna att du är självgående och har förmågan att sätta dig in i ny teknik. Våra plattformar bygger på hårdvara som Cisco, Dell och Nimble och våra virtuella miljöer bygger på framför allt VMware, men även Onapp och inom kort även Open Source-varianter. Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer, allra helst i yrkessammanhang. Sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och vill nu ta nästa steg i karriären.

Du kommer ingå i avdelningen Managed Services som består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftlösningar och att handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Din utmaning kommer vara att både arbeta proaktivt och reaktivt med uppbyggnad och drift av våra plattformar som omfattar all drift i verksamheten. Du kommer arbeta väldigt nära avdelningens övriga medarbetare och utvecklas i takt med våra befintliga och kommande plattformar.

Dina kompetenser

• Virtualisering & hypervisors (VMware, kvm)
  • Servers, hårdvara och mjukvara, gärna Cisco UCS/Dell eller liknande lösningar
  • Gedigen linuxbakgrund, TCP/IP Nätverk, övervakning, zabbix, nagios eller liknande.
  • God kunskap om switchar, gärna Cisco.
  • God förmåga till problemlösning och strukturerat arbete.

Meriterande kunskaper

• Ansible eller andra provisioneringsverktyg
  • Ciscocertifikat
  • Openstack

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm.

Tjänst

Heltid 100%, 6 månaders provanställning. Tjänsten rapporterar till bolagets chef för Managed Services.

Ansök genom att skicka ditt CV och ett kort personligt brev till jobb@bahnhof.net senast 16 mars 2018! Ange rubrik (subject) ”Drifttekniker Managed Services”

Vi kommer utvärdera sökanden löpande och det kan hända att vi tillsätter tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skynda dig in med din ansökan för att inte missa den här chansen!

Frågor?

Har du frågor är du välkommen att kontakta Adam Iveslätt på telefon 076-1110187 eller mejl adam.iveslatt@bahnhof.net.

Tack men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.