LEDIG TJÄNST: Ekonomiassistent (vikariat 1,5 år) i Borlänge
Publicerad 2018-02-16 14:36
LEDIG TJÄNST: Ekonomiassistent (vikariat 1,5 år) i Borlänge

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör som vuxit fram som en utmanare till Sveriges största telekombolag.

Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till både företag och privatpersoner. Vi är starkt innovativa, vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter, och vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Bahnhof är ett snabbväxande och dynamiskt IT företag. Men vi har samtidigt en mycket jordnära och entreprenöriell filosofi. Idag är vi drygt 200 anställda med kontor i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö och Umeå.

Tjänsten

En av våra ekonomiassistenter ska vara föräldraledig, och vi söker nu hennes ersättare till vårt kontor i centrala Borlänge. Du kommer att förstärka vårt ekonomigäng på tio personer.

Arbetsuppgifter

• Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Betalningar
  • Avstämning av balanskonton och reskontror

Dina egenskaper

Du är en engagerad person som gillar att arbeta strukturerat. Du ser noggrannhet som medel för framgång samtidigt som du är stresstålig och motiveras av att arbeta mot deadlines. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en trevlig stämning på arbetet. Du har en relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi. Du har en vilja och nyfikenhet att snabbt sätta sig in i bolagets tjänster och verksamhet. För rätt person är Bahnhof också en fantastisk karriärmöjlighet för dig som vill utvecklas i en intressant framtidsbransch.

Arbetsplats

Bahnhofs ekonomiavdelning - och din fasta arbetsplats - är belägen på vårt nya kontor på Borganäsvägen 34 i centrala Borlänge.

Tillträde

Tillträde i mars/april. Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år men med goda möjligheter till förlängning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag är 1 mars 2018, men det kan hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum. Mejla din ansökan som ett personligt brev, jämte din CV, och märk din ansökan med "Ekonomiassistent Borlänge". Skicka till ekonomichef Angelica Svensson på följande adress: borlangejobb@bahnhof.se