LEDIG TJÄNST: Nättekniker till Managed Services i Stockholm, Göteborg eller Malmö
Publicerad 2018-02-16 08:30

Välkommen till Bahnhof! Hos oss är det högt tempo och en rolig vardag som gäller – samtidigt som vi levererar Sveriges bästa internettjänster. Bahnhof hamnade på plats #21 bland Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2017 i Universums årliga Företagsbarometer. Det här är din unika chans att ansluta dig till vår frammarsch och hänga med på vår resa!

Om tjänsten och avdelningen Managed Services

Avdelningen Managed Services växer så det knakar och nu söker vi ytterligare en person med kunskap och erfarenhet inom nät.

Vi ser gärna att en bra kandidat är självgående och har förmågan att sätta sig in i ny teknik. Våra plattformar bygger på hårdvara som Cisco, Dell och Nimble och våra virtuella miljöer bygger framför allt på VMware. Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg.

Du kommer att ingå i gruppen Managed Services, vilken består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Som tekniker i gruppen Managed Services arbetar alla nära vår säljavdelning vilket kan innebära att delar av ditt arbete kommer bestå av förberedelser inför nya affärer vilket inkluderar initiala kundmöten och förberedelser av offerter.

Dina kunskaper

• Virtualisering & hypervisors
  • IPv4 & IPv6 routing
  • Switching
  • CCNA eller likvärdig erfarenhet

Meriterande kunskaper

• MPLS & VPLS
  • Datacenter networking (Nätverksvirtualisering, VXLAN, DCI, BGP, Multicast, iSCSI)
  • Python och Ansible
  • ACI-kompetens

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vi söker i första hand efter en kandidat som kan arbeta i Stockholm, men är öppna för duktiga kandidater i Göteborg och Malmö också.

Tjänst

Heltid 100%, 6 månaders provanställning. Tjänsten rapporterar till bolagets chef för Managed Services.

Ansök genom att skicka ditt CV och ett kort personligt brev till jobb@bahnhof.net senast den 16 mars 2018! Ange rubrik (subject) ”Nättekniker till Managed Services”. Vi kommer utvärdera sökanden löpande och det kan hända att vi tillsätter tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skynda dig in med din ansökan!

Frågor?

Har du frågor är du välkommen att kontakta Adam Iveslätt på telefon 076-1110187 eller mejl adam.iveslatt@bahnhof.net.

Tack men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt från kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.