Nyheter
LEDIG TJÄNST: Teknisk support för privatpersoner i Borlänge
Publicerad 2018-02-21 11:24
LEDIG TJÄNST: Teknisk support för privatpersoner i Borlänge

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och under 2017 omsatte vi över en miljard kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Om tjänsten och 1st line teknisk support

Du är personen som våra privatkunder ringer till när de behöver teknisk hjälp, t ex om internetanslutningen inte fungerar som den ska. Du kommer guida dem genom olika felsökningar för att hitta var felet ligger och du kommer inte ge dig förrän det är åtgärdat. 

Du kommer hantera felsökning av bredband, IP-telefoni, IP-tv, e-post, anti-virus och VPN. Tillsammans med kunden går ni igenom t ex hemmanätverk och annan utrustning.

Frågorna kan vara av varierande karaktär och svårighetsgrad, men var oroa dig inte! Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar ta samtal. Din första vecka hos oss kommer bestå av utbildning, både teoretisk och praktisk. Du kommer få en genomgång av Bahnhofs produkter och tjänster, lyssna på samtal, och ganska snart kommer du få ta dina egna samtal. Självklart har du en person från supporten vid din sida som du kan fråga när du undrar något. Du kommer även ha tillgång till vår tekniska ”inhouse-guide” där vi har samlat flera års kunskap om olika tekniska prylar och lösningar.

Vi ser gärna att du vill utvecklas med oss och uppmuntrar till vidare intern utbildning för mer avancerade tjänster inom support. 

Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år och det är viktigt att ge alla kunder bästa möjliga service. Därför söker vi dig som brinner för service och teknik och som gärna vill vara Bahnhofs röst i luren.

Dina kunskaper och egenskaper 

Vi gissar att du en positiv person som går igång på att hitta fel för att sedan göra något åt dem. Du gillar att förklara och har förmågan att göra det svåra enklare.

Om du har jobbat med tekniska frågor förut eller om du har ett tekniskt intresse och nätverkskunskaper är det meriterande, men absolut inget krav.

Vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens. Självklart har du även förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget - Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess!

Placering

Du kommer vara stationerad på Parkgatan 6 i centrala i Borlänge.

Tjänsten

Heltid, 6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19 vardagar och 10–15 på helgdagar. Helgstängt julafton och dagen efter julafton. 

Ansökan

Mejla din ansökan + CV till borlangejobb@bahnhof.se senast 5 mars. Märk mejlet med "Teknisk support privat” i ämnesraden.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

 

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.

Fler nyheter från 2020