LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk support för företag i Borlänge
Publicerad 2018-02-21 09:10
LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk support för företag i Borlänge

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Om tjänsten

Du är den som våra företagskunder ringer till när de behöver teknisk hjälp. Du kommer vara den som guidar dem genom olika felsökningar för att hitta var felet ligger och du kommer inte ge dig förrän det är åtgärdat. Vi söker därför dig som älskar att ge god service, som strävar efter att uppnå hög kundnöjdhet och som ser till att kunden alltid är i fokus. En dag i företagssupporten är inte den andra lik och det händer alltid nya saker vilket gör att man får en väldigt varierande arbetsdag även om arbetsuppgifterna i grund och botten är desamma.

En vanlig dag besvarar du inkommande samtal och ärenden från våra kunder. Du felsöker olika typer av bredbandslösningar, IP-telefoni eller någon av våra hostade lösningar. Du besvarar frågor om våra tjänster och dess funktioner, eller guidar kunden genom något av våra system. Du kommer registrera, kategorisera och lösa ärenden, eskalera ärenden mot andra avdelningar och underleverantörer och bevaka och hålla kunden informerad under ärendets gång.

Självklart har du kollegorna i supporten vid din sida som du kan fråga när du undrar något. Närheten till andra avdelningar är stor, även om vi geografiskt sitter en bit ifrån varandra. Vi har en stark gemenskap och hjälper alltid till om någon behöver hjälp. Supporten är ett tight team där du kommer att känna dig som en i gänget direkt, de är ett socialt och positivt gäng som inspirerar till att ge sitt yttersta. Vi ser gärna att du vill utvecklas med oss och uppmuntrar till vidare intern utbildning för mer avancerade tjänster inom support.

Vi har TVÅ STYCKEN tjänster lediga på teknisk support för att kunna möta det ökande kundinflödet. Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år och vi ser det som en självklarhet att ge alla kunder oavsett storlek bästa möjliga service.

Dina kunskaper och egenskaper

Är du taggad på nya utmaningar, har lätt för att lära dig nya saker och har en förkärlek för problemlösning? Då kommer du passa perfekt hos oss! Du är en initiativtagare som både trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du gärna samverkar med andra, både internt och externt. Du har en god logisk förmåga och är kreativ, öppen och initiativrik. Det är även viktigt att du är lyhörd och kan kommunicera med och förklara saker för olika typer av människor.

Tekniskt kunnande inom IT-området är ett krav. Det är meriterande om du även har kunskaper inom Cisco och Huawei.

Vi ser det även som en självklarhet att du har förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget eftersom Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess.

Du kommer jobba på vårt kontor ”Jussi” på Borganäsvägen 34 i centrala i Borlänge.

Tjänsten

Heltid, 6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–18 vardagar.

Mejla din ansökan + CV + löneanspråk till jobb@bahnhof.se senast 5 marsMärk mejlet med "Teknisk support företag” i ämnesraden.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.