LEDIGA TJÄNSTER: Leveransadministratör för privatkunder i Borlänge
Publicerad 2018-02-26 14:15
LEDIGA TJÄNSTER: Leveransadministratör för privatkunder i Borlänge

Om tjänsten

Bahnhof är på jakt efter tre leveransadministratörer som kan hjälpa oss att möta upp det ökande kundinflödet. Vi växer med nästan 30 000 nya kunder per år och det är viktigt för oss att ge alla dessa nya kunder en bra start – det är där du kommer in!

Som leveransadministratör på Bahnhofs leveransavdelning för privatkunder kommer du hjälpa kunder på olika sätt. Det är du som är kundens första kontakt med Bahnhof. Du kommer svara i telefon och hantera diverse ärenden som kommer in till oss. Det kan handla om att förklara en tjänst mer ingående, t ex hur många Mbit/s en familj på fyra personer i Linköping kan tänkas behöva eller när en viss kund kan få en särskild tjänst levererad. Du ser till att beställningen stämmer, meddelar leveransdatum och ser till att beställningen går vidare till berörda parter.

Det kan också handla om att en kund ska flytta och vill ha Bahnhof som bredbandsleverantör på nya adressen. Eller någon som undrar över något på fakturan eller vill ändra sin hastighet upp eller ner.

Frågorna kan vara spretiga och varierande, men oroa dig inte! Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar ta samtal. Under din första vecka hos oss får du både teoretisk och praktisk utbildning. Du kommer att få en genomgång av Bahnhofs produkter och tjänster, lyssna på samtal, och ganska snart kommer du även börja ta dina egna samtal. Självklart har du hela tiden stöd av en mer van Bahnhofare som du kan fråga när du undrar något.

Det här är faktiskt ett av de roligaste jobben vi kan erbjuda! De allra flesta är väldigt glada när de ringer till oss. Det kan så att de har precis fått fiber indragen i sin fastighet, ska flytta hemifrån eller precis sagt upp sig från en trist konkurrent. Kort och gott, de är oftast entusiastiska över att få bli kunder och med din positiva attityd kommer de lägga på luren ännu nöjdare.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi tror att du är en positiv problemlösare med god kommunikativ förmåga som enkelt kan förstå och förklara tekniska fenomen. Du behöver även vara ansvarsfull och kunna hålla ordning och reda.

Det är viktigt att du har förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget - Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess.

Har du jobbat i en serviceroll tidigare är det ett plus, men absolut inget krav. Vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens.

Vi ser gärna att du vill utvecklas med oss och uppmuntrar till vidare intern utbildning för mer avancerade tjänster inom support. Den här tjänsten behöver med andra ord inte vara slutstationen, tvärtom kan det här vara början på en lång och spännande resa!

Du kommer jobba på kontoret Stationen som ligger på Stationsgatan 8 i centrala i Borlänge.

Tjänsten

Heltid, 6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19 vardagar och 10–15 på helgdagar.

Mejla din ansökan + CV + löneanspråk till borlangejobb@bahnhof.se senast 9 Mars. Märk mejlet med "Leveransadministratör Borlänge” i ämnesraden. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1.2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.