010-510 00 00
Nyheter
LEDIGA SOMMARJOBB: Leveransadministratör i Borlänge
Publicerad 2018-03-01 08:13
LEDIGA SOMMARJOBB: Leveransadministratör i Borlänge

Sommarspecifikt jobberbjudande! Bahnhof letar tillfällig förstärkning till kundtjänstens leveransavdelning i Borlänge under maj-augusti och vill anställa 10 sommarjobbare som kan hålla avdelningen i rullning när de ordinarie medarbetarna är på sommarsemester. Perfekt för studenter som har sommarlov eller andra som bara är ute efter en tidsbegränsad anställning.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör som levererar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Förutom att leverera internetbaserade tjänster är vi aktiva debattörer som står upp för sekretess och integritet på nätet och utmanar vedertagna sanningar. Som företag är vi framgångsrika på flera sätt - under 2017 omsatte vi över miljard kronor, fick utmärkelsen ”Årets bästa nätoperatör” på IT- och telekomgalan och blev framröstade som en av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser av studenter inom data/IT.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö.

Om tjänsten och avdelningen

Du kommer arbeta på kundtjänstens leveransavdelning. Det är ofta du som är kundens första personliga kontakt med Bahnhof och din roll är att ta emot beställningar och besvara frågor som till exempel kan handla om vad ett fastighetsnät är och varför man behöver det för att köpa en bredbandstjänst, hur många Mbit/s ett visst hushåll behöver, eller varför en särskild beställning ska dröja så länge. Du vägleder, rådger och guidar kunden när det behövs, och fångar upp kundens beställning.

När en kund har beställt något kontrollerar du att beställningen stämmer och skickar vidare den till berörda parter (till exempel stadsnät eller nätinstallatörer) som är nödvändiga för tjänsteleveransen. Du meddelar även kunden om leveransdatum och ser till att kunden får sin tjänst levererad då.

Ett leveransärende på kundtjänsten kan också handla om att en kund ska flytta och vill fortsätta ha Bahnhof som operatör på sin nya adress, eller att en kund vill höja eller sänka sin bredbandshastighet. Kort sagt kan frågorna vara olika svåra och handla om lite allt möjligt, men oroa dig inte! Du kommer få en utbildning i Bahnhofs produkter och tjänster innan du börjar jobba ”på riktigt”, och få möjlighet att bekanta dig med yrket genom att sitta med och lyssna på kollegors supportsamtal. Först därefter kommer du ta egna samtal. Men helt på egen hand kommer du aldrig behöva vara, det kommer alltid finnas mer erfarna kollegor som du kan fråga om du undrar något, och i yrkesutövningen har du stöd av Bahnhofs egna guider och FAQer om diverse tekniska prylar och lösningar.

Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år som alla måste få bästa möjliga service. För att ge det måste vi även ha bästa möjliga kundservice. Vår leveranskundservice är inte bara en frågelåda, utan kundernas personliga stöd och kontakt som guidar och ledsagar genom beställningsprocessen och finns där under hela kundresan. Supportens arbete är helt avgörande för företagets kundrelationer och kundnöjdhet och det allmänna förtroendet för Bahnhof som företag.

Dina kunskaper och egenskaper

För att lyckas i rollen måste du ha en fallenhet för service och teknik och utföra ditt arbete med lojalitet och engagemang. Du bör ha en ödmjuk ton och vara lyhörd inför olika typer av människors skiftande behov. Vi gissar att du dessutom är en positiv person med god social förmåga som kan förklara svåra saker på ett enkelt sätt. I yrkesutövningen är du lösningsinriktad och kan hålla huvudet kallt genom krävande samtal.

Eftersom du är kundens första kontakt är ditt beteende otroligt viktigt! Ditt bemötande kan vara den enda skillnaden mellan en bra affär och ett uteblivet köp. Därför lägger vi stor vikt vid din förmåga att hantera människor och din förmåga att anpassa dig efter olika sociala interaktioner. 

Om du har jobbat med tekniska frågor förut eller om du har ett tekniskt intresse eller grundläggande tekniska kunskaper är det meriterande, men absolut inget krav! Det viktigaste är att du har rätt personlighetsdrag för rollen, resten får du lära dig på plats!

Utöver det bör du ha förmågan att hålla företagshemligheter inom bolaget. En anställning hos oss innebär ett ömsesidigt förtroende som precis som Bahnhofs övriga verksamhet präglas av integritet och sekretess.

Till den här tjänsten har vi inget särskilt krav på utbildning eller examen, men vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens.

Placering

Du kommer vara placerad på Stationsgatan 8 i centrala Borlänge.

Tjänsten

Anställningsperioden sträcker sig från maj till augusti och arbetsomfattningen under perioden är heltid. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19:30 på vardagar och 10–15 på helgdagar.

Ansökan

Mejla din ansökan + CV till borlangejobb@bahnhof.se senast 30 april och döp mejlet till "Leveransadmin sommar”. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag. Don't even bother, vi kommer inte svara!

Fler nyheter från 2020