LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm
Publicerad 2018-04-26 18:51
LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm

Om tjänsten

Bahnhof i Stockholm växer åt alla håll och kanter, och är nu på jakt efter fibertekniker som kan installera fastighetsnät och dra kablar. Arbetet innebär dragning av fiber-/kopparfastighetsnät i Stockholm med omnejd, både i kunders fastigheter och i Bahnhofs egna datacenter och anläggningar. Vårt behov är så stort att vi inte bara vill rekrytera en, utan två nya fibertekniker!

Dina kunskaper och egenskaper

Vi tror att du har en förmåga att vara social och pedagogisk vid kundmöten, och att du värdesätter god service, noggrannhet och ordning och reda. Du gillar även att hugga i där det behövs, och skyr inte trånga utrymmen eller underjordiska kulvertar, tvärtom! Majoriteten av ditt dagliga arbete kommer vara i Stockholmsområdet, men du är inte främmande för att göra en längre bilresa om det skulle behövas.

Vi förutsätter att du har tidigare erfarenhet som fibertekniker / fastighetsnätinstallatör / kabeldragare eller motsvarande - t.ex elektriker med arbete i fastigheter/industri eftersom vi behöver sätta dig i arbete ganska omgående.

Krav

• B-körkort
  • Viss yrkeserfarenhet

Meriterande

• Fältarbete inom telekom
  • Goda kunskaper om kabelförläggning, projektering, brandtätning, besiktning

Tjänstens omfattning

Heltid, 6 månaders provanställning. Tjänsten rapporterar till bolagets installationschef i Stockholm.

Tjänsten innebär att du ofta kommer vara på språng, men din fasta arbetsplats kommer vara kontoret Pionen på Renstiernas gata 37 i Stockholm.

Ersättning

Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan!

Skicka din ansökan till: jobb@bahnhof.se

Rubrik på ansökan: Fastighetsnätsinstallatör Stockholm

Sista dag att ansöka: 2018-06-15

Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsterna tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter och har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.