LEDIG TJÄNST: DevOps systemutvecklare i Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge eller Umeå
Publicerad 2018-06-01 15:40
LEDIG TJÄNST: DevOps systemutvecklare i Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge eller Umeå

Vill du jobba på ett av Sveriges mest intressanta och populära företag? Bahnhof erbjuder, utöver Internet till privat- och företagsmarknaden, även serverhallstjänster i flera städer. Managed Services är en del av det, där vi levererar såväl standardiserade som skräddarsydda lösningar åt våra kunder. Vi levererar allt från bare-metal till molnlösningar i våra egna virtualiseringsmiljöer.

Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #21 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2017 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Om tjänsten

Vi söker en person med relevant erfarenhet och kunskap inom utveckling. Ditt arbete utgör en viktig del till Bahnhofs fortsatta utveckling. Du bör vara någon som lär sig saker snabbt, tar ansvar och är både resultat- och detaljorienterad. Du bör också kunna ta ett stort ansvar för ditt arbete och arbeta bra i grupp. Vi tar såklart för givet att du delar med dig av din kunskap till resterande delar av företaget också.

Dina arbetsuppgifter:

• Sätta upp, supportera och underhålla existerande applikationer och relaterade tjänster kring preprod, utveckling och produktionsmiljöer.
  • Arbeta projektbaserat tillsammans med resterande delar av utvecklingsteamet men också med våra tekniska avdelningar.
  • Förbättra CI/CD pipelines.
  • Analysera och isolera problem tillsammans med utvecklingsavdelningen.
  • Monitorera och bibehålla integritet och säkerhet i nätverket och serverparken tillsammans med våra tekniska avdelningar.

Dina kunskaper

KRAV

• Mycket god kunskap om linuxadministration
  • Erfarenhet i CI/CD-arkitektur, bygga och underhålla pipelines via GIT
  • Erfarenhet inom LAMP-konfigurationer och konfigurationer
  • Kunskap om backup av ovan, systemkapacitet och prestandaanalys och optimering
  • Basic networkingkompetens, säkerhet, patchning och routingprotokoll
  • God kunskap kring minst ett av följande språk (Bash/Perl/Python)

MERITERANDE

• Erfarenhet i arkitektur likt webbtjänster / rest etc
  • Erfarenhet av docker-deployment

Språkkrav

Svenska: Flytande
Engelska: Flytande

Placering och anställningsform

Du kommer vara placerad på något av Bahnhofs kontor - Stockholm, Umeå, Göteborg, Malmö eller Borlänge, det beror helt på var du befinner dig! Tjänsten rapporterar till Bahnhofs chef för Managed Services.

Heltidstjänst 100%. 6 månaders provanställning.

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev och ditt CV med e-post till Adam Iveslätt på adam.iveslatt@bahnhof.net senast den 1 juli 2018 och ange rubrik ”DevOps Bahnhof”. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, och vill gärna anställa någon så snart det går, så skynda dig in med din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.