LEDIG TJÄNST: Drifttekniker inom virtualisering i Malmö eller Stockholm
Publicerad 2018-06-01 13:27
LEDIG TJÄNST: Drifttekniker inom virtualisering i Malmö eller Stockholm

Vill du jobba på ett av Sveriges mest intressanta och populära företag? Bahnhof erbjuder idag, utöver Internet till privat- och företagsmarknaden, även serverhallstjänster i flera städer. Managed Services är en del av det, där vi levererar såväl standardiserade som skräddarsydda lösningar åt våra kunder. Vi levererar allt från bare-metal till molnlösningar i våra egna virtualiseringsmiljöer.

Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #21 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2017 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer. Häng med på vår resa!

Om tjänsten

Just nu söker vi en person som är vass på virtualisering - framför allt VMware eftersom det är det vi primärt använder både som delad miljö och i kundspecifika lösningar.

Som person vill vi att du är en snabbtänkt problemlösare som kan använda virtualiseringsplattformar lika bra som om de vore en del av din kropp.

Kunskap om SAN som funktion krävs då det så klart är nära kopplat till virtualiseringen. I dagsläget använder vi HPE Nimble och EMC.

Kunskap om Hyper-V / SCVMM är starkt meriterande.

Dina kunskaper

KRAV

• VMWares virtualiseringsplattform
  • SAN
  • Grundläggande nätverksförståelse (VLAN, IP)

MERITERANDE

• Hyper-VS
  • CVMM
  • Windows (installation och konfigurering)
  • Linux (installation och konfigurering)
  • Andra relaterade områden inom virtualisering

Din arbetslivserfarenhet

Vi vill gärna att du ska ha arbetat inom drift tidigare, och att du har haft liknande arbetsuppgifter i minst 2 år.

Språk

KRAV

Svenska: Flytande
Engelska: Mycket bra

Placering och anställningsform

Du kommer vara placerad på vårt kontor Sparven i Malmö ELLER på något av våra kontor i Stockholm - det beror helt på var du befinner dig. Du kommer rapportera till Bahnhofs chef för Managed Services.

Heltidstjänst 100%. 6 månaders provanställning.

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev och ditt CV med e-post till Jim Pedersen på jim.pedersen@bahnhof.net senast den 1 augusti 2018 och ange rubrik ”Drifttekniker virtualisering MS”. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Har du frågor är du välkommen att maila Jim Pedersen på jim.pedersen@bahnhof.net.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.