LEDIG TJÄNST: Servicedesk/IT-support till Managed Services i Umeå
Publicerad 2018-06-05 09:13
LEDIG TJÄNST: Servicedesk/IT-support till Managed Services i Umeå

Om tjänsten

Nu utökar avdelningen Managed Services på Bahnhof sin servicedesk och letar därför efter ny IT-supportpersonal! De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att hantera inkommande ärenden, dokumentation och problemlösning i nära samarbete med övriga delar av avdelningen. Tjänsten spelar en nyckelroll i att stärka kundernas bild av företaget och våra managerade tjänster.

Våra affärsområden sträcker sig från traditionella IT-miljöer till mer komplexa varianter och även till en stor del nätverk. Serveradministration, konfigurationsförändringar och kontohantering hör till vardagen. Du har rimligtvis erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du redan arbetat med support eller servicedesk och är redo för en ny utmaning.

Avdelningen Managed Services består av kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att bygga, designa och utveckla drifts- och närlösningar och handleder våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar. För rätt kandidat är det här en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

Dina kunskaper och egenskaper

Vi söker en person med goda grundkunskaper inom IT som behärskar eller har god kännedom om både serverplattformar, klienter och olika typer av nätverksenheter. Vi förväntar oss att du brinner för att lära dig ny teknologi och har förmågan att snabbt sätta dig in i olika kunders miljöer. Ett gediget teknikintresse är ett måste, likaså att kunna tackla olika typer av individer. Eftersom du kommer arbeta nära dina kollegor och ha ständig kontakt med olika kunder är det viktigt att du är bra på att samarbeta och har en god social förmåga.

Kunskapskrav

• Erfarenhet inom teknisk support
  • Telefonvana
  • Goda kunskaper kring klienthantering både Windows och Mac OS
  • Grundläggande kunskaper i Windows server, AD mm
  • Baskunskaper inom nätverksteknik
  • Systematiskt tänk och god felsökningsmetodik

Meriterande kunskaper

• Kunskaper om Linux/Unix system
  • Vana att arbeta med Ciscoutrustning
  • Utbildning inom IT-området
  • Certifieringar
  • Erfarenhet av virtualisering

Vårt kontor är placerat på Storgatan 38E i Umeå Centrum.

Omfattning

Heltid, 6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd under våra öppettider som är mellan 8–17 alla vardagar (med undantag för vissa högtider).

Mejla din ansökan + CV till jobb-umea@bahnhof.net och märk mejlet med "Servicedesk MS” i ämnesraden senast den 30 juni 2018. Vi kommer intervjua och utvärdera sökanden löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan! Det kan nämligen hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1.2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag