LEDIG TJÄNST: Fälttekniker i Malmö
Publicerad 2018-06-13 12:33
LEDIG TJÄNST: Fälttekniker i Malmö

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter och är starkt engagerade i frågor som rör teknik och samhället på olika sätt - gärna i kombination. Företaget vilar på en grundläggande värdering om att värna privatliv och frihet på nätet, och vi står alltid upp för det vi anser är rätt.

Om tjänsten

Bahnhof växer och våra tjänster utvecklas, och vi letar därför efter nya medarbetare som kan hjälpa oss att skapa och leverera allt det nya. Just nu utvecklar vi bland annat leveransprocessen för företagstjänster. En del av den här utvecklingen innebär att Bahnhof ska börja utföra installation av fiberkabel i fastigheter för företagskunder. Och det är där du kommer in!

Vi letar helt enkelt efter en fälttekniker som kan åka runt till våra företagskunder och installera fiberkablar i deras fastigheter! Du kommer träffa kunder dagligen och utföra fiberinstallationer, diskutera installationslösningar och ge rådgivning och rekommendationer för utförande av installationer när det behövs. Ditt arbete kräver samarbete i olika former och kommer bland annat att samordnas med fastighetsägare, fastighetsskötare, byggprojektörer och grannföretag.

Majoriteten av ditt dagliga arbete kommer utföras i Malmö med omnejd, men det kan även hända att du behöver göra en längre bilresa någon gång. Låter det intressant? Hör av dig till oss med en gång!

Dina kunskaper och egenskaper

För att klara av arbetet bör du ha gått en grundläggande utbildning inom bygg eller el på motsvarande gymnasienivå. Vi vill även att du har yrkeserfarenhet av kabelinstallation och arbeten i både nya och gamla fastigheter.

Men viktigast av allt är din personlighet! Om du saknar formell erfarenhet men ändå har rätt personlighetsdrag kan det i vissa fall vara tillräckligt. Som person vill vi att du har ett grundläggande teknikintresse och en vilja att lära dig nya saker. I ditt arbete är du noggrann, flexibel och engagerad och har en naturlig känsla för problemlösning. Du har dessutom en god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor, och kan enkelt anpassa dig till olika sociala situationer.

Krav

• B-Körkort
  • Teknikintresse
  • Gymnasieutbildning med bygg/el-inriktning

Meriterande kunskaper

• God lokalkännedom i Malmö med omnejd
  • Erfarenhet av elinstallationer
  • Erfarenhet inom fiberterminering
  • Elektrisk behörighet

Omfattning

Heltid, provanställning 6 månader.

Tjänsten utgår ifrån Bahnhofs kontor Sparven i Malmö

Ersättning

Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan!

Skicka din ansökan + CV + löneanspråk till jobb@bahnhof.se
Rubrik på ansökan: Fälttekniker Malmö
Sista ansökningsdag: 31 juli 2018
Kontaktperson: Johan Grip, installationsansvarig Malmö - 010-510 31 66

Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag. Don’t even bother, vi kommer inte svara!