LEDIG TJÄNST: 2 st nätinstallatörer till Göteborg
Publicerad 2018-08-07 14:00
LEDIG TJÄNST: 2 st nätinstallatörer till Göteborg

Välkommen till Bahnhof! Hos oss är det högt tempo och en rolig vardag som gäller – samtidigt som vi levererar Sveriges bästa internettjänster till våra kunder.

Om tjänsten och avdelningen

Bahnhof i Göteborg växer åt alla håll och kanter, och nu är vi på jakt efter förstärkning till nätinstallationsteamet i Göteborg. Tjänsten innebär att du ansvarar för att producera slutkundsaccesser till företag och föreningar i region Sydväst med utgångspunkt på vårt Göteborgskontor. Utöver detta kommer du även vara inblandad i produktion av interna transmissionsförbindelser. Det är ett kul och utmanade jobb som kräver en driven och flexibel person.

De här tjänsterna rapporterar till regionansvarig Göteborg.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi tror att du är en person som älskar att köra bil och träffa kunder, du värdesätter god service, noggrannhet och ordning och reda. Du är snabblärd och önskar bli självgående snarast möjligt, liksom att du gillar att hugga i där det behövs - att köra ett kvälls- eller nattjobb då och då är inget som ställer till det för dig, tvärtom! Vi utför nämligen våra planjobb nattetid för minsta möjliga kundpåverkan.

Majoriteten av ditt dagliga arbete kommer vara i Göteborg med omnejd, men du är inte främmande för att göra en längre bilresa för att även jobba med vår egen transmission.

Telekombranschen utvecklas i väldigt hög hastighet och således gör våra tekniker för att förverkliga kostnadseffektiva bredbandsförbindelser, därför tror vi att du har ett stort intresse för att ta till dig ny teknik och nya koncept när det behövs - det som är standard idag kan vara helt eller delvis irrelevant om ett år!

Bahnhof har en lång historia av att anställa person framför kompetens, även om vi självfallet lägger vikt vid båda. Verkar du passa som hand till handske i teamet så kan det absolut väga högre än att du kan allting från dag ett, vi uppmuntrar en hunger för att lära sig så tveka inte att söka och berätta varför just du brinner för detta!

Kunskapskrav
- B-körkort
- Teknikintresse

Meriterande kunskaper
- God lokalkännedom Göteborg med omnejd
- Fältarbete inom Telekom
- Generell arbetslivserfarenhet inom Telekom
- Kunskap om Ciscoprodukter/Cisco IOS/IOS-XR (Routrar/Switchar)
- Kunskap om WDM-teknik (CWDM/DWDM)

Tjänstens omfattning

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning.

Tjänsten innebär att du ofta kommer att vara på språng, men din fasta utgångspunkt är Bahnhofs kontor på Lilla Bommen 5A i Göteborg

Ersättning

Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan!

Skicka din ansökan till: jobb@bahnhof.se
Rubrik på ansökan: Nätinstallatör GBG
Sista dag att ansöka: 14 september 2018

Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsterna tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Frågor om tjänsten? Kontakta Mattias Gustafsson, Regionansvarig och gruppchef för installation Region Väst, 076-111 01 28

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter och har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.