LEDIG TJÄNST: DevOps systemutvecklare i Sthlm, Gbg, Umeå, Malmö eller Borlänge
Publicerad 2018-10-23 04:33
LEDIG TJÄNST: DevOps systemutvecklare i Sthlm, Gbg, Umeå, Malmö eller Borlänge

Om tjänsten

Den här tjänsten handlar helt om att utveckla Bahnhofs infrastruktur, och kräver någon med tidigare erfarenheter och kunskaper på området. Ditt arbete kommer utgöra en viktig del i Bahnhofs pågående transformation för att hålla oss i framkant av IT-marknaden och den tekniska utvecklingen.

Eftersom din avdelning är placerad på olika kontor är det självklart att alla ska ta sitt ansvar i att dokumentera arbetet, och aktivt söka upp varandra för att dela kunskap, kritik och idéer med varandra, och vi förväntar oss detsamma av dig.

Dina arbetsuppgifter
- Utveckla, designa, underhålla och sätta upp nya och gamla tjänster, applikationer, API och annat relaterat till våra IT-miljöer, med bred exponering mot DevOps, moln, servrar och nätverksinfrastruktur.
- Arbeta projektbaserat som del av ett utvecklingsteam, även i samarbete med Bahnhofs övriga tekniska avdelningar.
- Söka upp, isolera och lösa problem och återkommande arbetsmoment i samråd med dina kollegor, men gradvis alltmer självständigt.
- Motta och genomföra idéer och uppgifter från dina kollegor på utvecklingsavdelningen, och andra nyckelpersoner inom organisationen.
- Övervaka, analysera och säkerställa bibehållen integritet och sekretess i nätverk, serverparker och plattformslösningar i samarbete med Bahnhofs övriga tekniska avdelningar.

Dina kompetenser och egenskaper

Som person ser vi gärna att du är snabblärd, uppfinningsrik och fokuserad på såväl resultat som detaljer. Du bör gilla att arbeta i ett högt tempo och ta ett stort personligt ansvar för dig själv och ditt arbete, samtidigt som du utan problem kan planera och utföra saker tillsammans med en grupp.

Kunskapskrav

- Mycket god kunskap om linuxadministration
- Erfarenhet i DevOps & CI/CD-arkitektur, bygga och underhålla pipelines, revisionshantering m.h.a. GIT
- Goda färdigheter i minst två, gärna tre, av följande språk/ramverk:
    - Python
    - Ansible
    - Bash
    - Perl
    - Flask
    - JS/Angular/Bootstrap/HTML5
- Grundläggande nätverkskompetens - säkerhet, patchning och routingprotokoll
- Flytande behärskning av svenska och engelska

Meriterande kunskaper
- Erfarenhet av REST/webbtjänst-liknande arkitektur
- Kunskap om backup av ovan, även systemkapacitet, prestandaanalys och optimering
- Erfarenhet av LAMP-konfigurationer
- Erfarenhet eller kunskap kring docker-deployment
- Kunskap kring någon typ av molnarkitektur (ex. VMWare/OpenStack)

Tjänstens omfattning

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Denna tjänst rapporterar till bolagets tekniska chef.

Din arbetsort är flexibel och kan antingen bli Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå eller Borlänge – det hela beror på var du befinner dig och vilken stad du helst arbetar i. Bahnhof har minst ett kontor i alla fem städer som kan ta emot dig.

Skicka din ansökan bestående av CV + personligt brev senast den 23 november till jobb@bahnhof.se och döp mejlet till ”DevOps-utvecklare”. Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsterna tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Frågor

Om du undrar något kring tjänsten eller bolaget i största allmänhet kan du mejla dina frågor till Adam Iveslätt, teknisk chef, på adam.iveslatt@bahnhof.net.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1,2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag