LEDIG TJÄNST: Junior fibertekniker i Stockholm
Publicerad 2018-12-04 13:10
LEDIG TJÄNST: Junior fibertekniker i Stockholm

Om tjänsten

Internetoperatören Bahnhof växer åt alla håll och kanter, och är nu på jakt efter fibertekniker i Stockholm som kan installera fastighetsnät och dra kablar.

En vanlig arbetsdag kommer du ägna dig åt att dra fastighetsnät med fiber- eller kopparkablar i fastigheter belägna i Stockholm med omnejd, men det kan också komma något enstaka uppdrag som kräver en lite längre bilresa.

Du kommer både få arbeta i kunders fastigheter och i Bahnhofs egna datacenter och anläggningar, vilket betyder att kundmöten kommer vara en viktig del av ditt vardagliga arbete.

Dina kunskaper och egenskaper

För det här yrket har vi inga särskilda krav på yrkeserfarenhet eller utbildning – det viktigaste är din personlighet. Så länge du har ett allmänt teknikintresse, en problemlösarpersonlighet och en nyfikenhet kommer de tekniska kunskaperna falla på plats av sig själva.

Vi ser dock gärna att du har en förmåga att vara social och pedagogisk gentemot kunder, och att du värdesätter god service och noggrannhet. Som person bör du även gilla att hugga i där det behövs, och inte vara rädd för trånga utrymmen eller underjordiska kulvertar.

Kunskapskrav
- B-körkort
- Teknikintresse

Meriterande kunskaper
- Fältarbete inom telekom
- Övergripande kunskaper om kabelförläggning, projektering, brandtätning, besiktning
- Yrkeserfarenhet från samma/likvärdigt yrke
- Elbehörighet
- Kunskaper om spridningsnät

Tjänstens omfattning

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning.

Tjänsten innebär att du oftast kommer vara på språng, men din fasta utgångspunkt kommer vara kontoret Pionen på Renstiernas gata 37 i Stockholm.

Skicka din ansökan bestående av ditt CV + personligt brev + löneanspråk till jobb@bahnhof.se senast den 4 januari 2019, och döp mejlet till ”Junior fibertekniker Stockholm”. Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, så vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1,2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.