LEDIG TJÄNST: Resultatinriktad företagssäljare i Göteborg
Publicerad 2018-12-10 14:30
LEDIG TJÄNST: Resultatinriktad företagssäljare i Göteborg

Välkommen till Bahnhof! Hos oss är det högt tempo och en rolig vardag som gäller – samtidigt som vi levererar Sveriges bästa internettjänster till våra kunder.

Vad gör en företagssäljare?

När du börjar arbeta som företagssäljare på Bahnhof får du först en utbildning i både IT-tjänster och säljteknik och en egen kundportfölj med kunder att utgå ifrån. Det är värdefulla verktyg som låter dig komma igång på nolltid och ger dig möjlighet att bli riktigt framgångsrik i din karriär som IT-säljare.

Du kommer bli en del av avdelningen för Business-for-Business-försäljning som arbetar alert och agilt för att hålla oss ett steg före konkurrenterna på företagsmarknaden. Avdelningen består av ett trettiotal målmedvetna och engagerade företagssäljare som är utplacerade på våra kontor runt om i Sverige, men just du kommer arbeta i Göteborg.

Under din första tid kommer du sälja olika typer av internetaccesser till företagskunder med enklare behov, men i takt med att du blir varmare i kläderna kommer du få ansvar för mer komplexa affärer och större kunder. Din exakta yrkesbana kommer dock avgöras av din bakgrund, din inriktning och hur snabbt du vill utvecklas i din roll som företagssäljare – du sätter själv gränserna!

Att arbeta som företagssäljare på Bahnhof är omväxlande, roligt och utvecklande, och ger möjlighet att förverkliga även stora ambitioner. Av oss får du en teknisk utbildning, en egen påbörjad kundportfölj och en bra grundlön, sedan är det upp till dig hur högt du vill nå - hos oss finns inget provisionstak.

Vad krävs för att bli företagssäljare?

En bra företagssäljare enligt oss är en pålitlig och effektiv ”people person” som triggas av resultat och siffror. Vi tror att du jobbat något år som säljare eller bara har en naturlig fallenhet för sälj och att du är ansvarsfull och mycket skicklig på att knyta kontakter. För att lyckas i rollen bör du dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och behärska konsten att förklara och övertyga!

Du bör ha en grundläggande förståelse för tekniska tjänster, och om du dessutom har lokal kännedom om företagsmarknaden för IT-tjänster är det ett plus, men vi kommer som sagt komplettera med allt du behöver veta.

Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess, och vi förväntar oss därför att du även har förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget. Men framför allt är det ditt personliga driv och affärssinne som är nyckeln till framgång!

Du kommer arbeta på Bahnhofs kontor i Göteborg och rapportera till försäljningschefen.

Omfattning och lön

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Ersättning i form av fast lön + hög rörlig provision.

Mejla ett kort personligt brev tillsammans med ditt CV till jobb@bahnhof.net med mejlrubrik "Företagssäljare GBG senast 10 januari 2019. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

Har du några frågor om tjänsten? Kontakta Robin Mattisson, försäljningschef, på 076-111 01 59.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1.2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.