010-510 00 00
Nyheter
LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk kundtjänst i Umeå
Publicerad 2018-12-19 11:09
LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk kundtjänst i Umeå


Vill du vara med på en spännande resa och hjälpa till att utforma och bygga upp Bahnhofs nyöppnade kundtjänstcenter i Umeå? Nu har du chansen! Vi letar efter nya tekniska kundtjänstmedarbetare som kan hjälpa oss att möta det ökade kundflödet. 

Om tjänsten

Ditt huvuduppdrag som teknisk kundtjänstmedarbetare för privatkunder är att hjälpa Bahnhof-kunder på olika sätt. Under en vanlig arbetsdag kan du till exempel svara på frågor om Bahnhofs tjänsteutbud, hjälpa kunder att installera teknisk utrustning, hjälpa kunder att beställa tilläggstjänster och felsöka tekniska problem tillsammans med kunden. Du kommer sköta kontakten med kunderna via flera kanaler, både telefon, mejl och eventuellt även sociala medier.

När du börjar hos oss får du först en grundutbildning i våra produkter, felsökningsmetoder och vårt kundbemötande. Därefter är du redo att börja ta dina första kundtjänstärenden, under vägledning av en mer erfaren kollega. Du kommer vara en del av ett team som jobbar tätt ihop och gärna ger stöd och hjälp till varandra när det behövs, samtidigt kommer du som individ ha goda möjligheter att utvecklas och avancera. Vi erbjuder vidareutbildningar till alla kundtjänstmedarbetare som vill bredda sina kompetenser - på Bahnhof kan du förvandlas från nybörjare till fullfjädrat proffs.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi söker dig som har ett intresse för både service och teknik. Vi ser gärna att du är positiv och lösningsfokuserad, och att du har förmågan att förklara tekniska tjänster och produkter på ett enkelt sätt. Eftersom du kommer arbeta nära dina kollegor och ha ständig kontakt med med kunder är det viktigt att du även har en god social förmåga och samarbetsförmåga.

Utöver det bör du ha förmågan att hålla företagshemligheter inom bolaget. En anställning hos oss innebär ett ömsesidigt förtroende som precis som Bahnhofs övriga verksamhet präglas av integritet och sekretess.

Till den här tjänsten har vi inget särskilt krav på utbildning eller examen, men vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens. Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - det viktigaste är att du är rätt person för oss!

Placering

Vårt tillfälliga kontor finns på Björnvägen 15 i Umeå. 

Omfattning

Heltid, 6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd under våra öppettider som är mellan 8–19 vardagar och 10–15 på helgdagar (med undantag för vissa högtider).

Ansökan

Mejla din ansökan bestående av ett kort personligt brev + CV till jobb@bahnhof.net senast den 31 januari 2019, och döp mejlet till "Teknisk Kundtjänst Umeå".

Vi kommer kalla till intervjuer löpande, och det kan hända att tjänsterna tillsätts innan ansökningsperiodens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Om Bahnhof 

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1.2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka. 

 

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.

Fler nyheter från 2020