LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Stockholm
Publicerad 2019-01-14 09:45
LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Stockholm

Om tjänsten

Bahnhofs avdelning för bostadsrättsföreningar letar nu efter en säljare till BRF-teamet i Stockholm! Din uppgift är att bearbeta BRF-marknaden i Stockholmsområdet och marknadsföra och sälja Bahnhofs tjänster till dem. En stor del av säljarbetet bygger på att skapa relationer, upprätta nya kontakter och att bredda affären. Tjänsten kommer innebära en del kundmöten och utflykter, men din huvudsakliga plats är på ett av våra kontor i Stockholm.

Tjänsten innebär ett stort eget ansvar där du själv planerar in kundmöten, skriver offerter och avslutar helhetsaffärer. Det är en krävande tjänst som samtidigt ger dig frihet att själv planera och anpassa ditt arbete. Vi tror att rätt person kommer drillas av det här upplägget och inspireras att vidareutveckla yrkesrollen och dess arbetssätt och komma på nya kreativa säljmetoder. Vi på Bahnhof gillar nytänkare och är kända för att uppmuntra och genomföra udda idéer.

Vi tror att du är en hungrig person som är redo att börja KÖTTA. Kanske har du redan erfarenhet från ett telekombolag? Eller kanske kommer du direkt från en utbildning? Din formella bakgrund spelar faktiskt mindre roll. Det viktigaste för oss är att du har rätt personlighet, ett högt tempo och ett stort eget driv. Du bör även vara nyfiken på IT och teknik och vara villig att lära dig nya saker. Känner du dig träffad av den här beskrivningen? Känner du hur arbetsivern sprudlar och spritter inom dig? Längtar du bara efter att få börja kötta? Då kan det vara just dig vi söker.

Dina arbetsuppgifter

• Nykundsbearbetning
  • Mötesbokning
  • Presentation
  • Offertarbeten
  • Avtalsskrivning
  • Merförsäljning
  • Kundvård

Dina kunskaper och egenskaper

Kunskapskrav

• God problemlösningsförmåga
  • Teknikintresse
  • Samarbetsförmåga
  • Säljorientering
  • Initiativförmåga och framåtanda
  • Hög social kompetens
  • Förmåga att upprätta och bibehålla långsiktiga relationer
  • Förmåga att prata på möten och i telefon
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Körkort

Meriterande kundskaper

• Relevant utbildning
  • Branschvana
  • Erfarenhet av teknisk försäljning

Tjänstens omfattning

Tillsvidare, heltid. 6 månaders provanställning.

Tillträde

Omgående!

Ersättning

Fast grundlön + provisionsbaserad ersättning.

Bahnhof Pionen, Renstiernas Gata 37, Stockholm.

Skicka ditt CV, ett personligt brev och ett foto på dig själv till jobb@bahnhof.net senast den 14 februari 2019 och döp ditt mejl till ”Säljare BRF, Sthlm”. Observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut!

Kontaktperson: dominik.blickfalk@bahnhof.net

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.