LEDIG TJÄNST: Drifttekniker Linux/virtualisering i Sthlm, Gbg, Malmö eller Borlänge
Publicerad 2019-01-15 15:42

Om tjänsten

Avdelningen Managed Services på Bahnhof växer snabbt! Nu letar vi efter ytterligare en person med kunskap och erfarenhet inom IT-infrastruktur, som även kan hantera kunder och problem i ett högt tempo.

Du kommer ingå i gruppen Managed Services, vilken består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Våra plattformar bygger på hårdvara som Cisco, Dell och Nimble och våra virtuella miljöer bygger på framförallt Vmware, men även Onapp och inom kort även Open Source-varianter. Din utmaning kommer att stödja och arbeta proaktivt såväl som reaktivt med uppbyggnad och drift av Linuxplattformar samt Open Source-lösningar. Du kommer arbeta väldigt nära övriga avdelningen och utvecklas i takt med våra befintliga och kommande plattformar.

Dina kunskaper och egenskaper

För den här tjänsten behöver du ha viss erfarenhet av att arbeta med datadrift i Linux-system och att programmera i Bash och Python, antingen från en utbildning eller från yrkeslivet. Som person bör du ha ett eget driv och intresse och kunna arbeta självständigt. Om du har lätt för att sätta dig in i ny teknik och är typen som labbar med servrar och Open Source-lösningar för nöjes skull på fritiden är det starkt meriterande – vi uppskattar kreativa fixartyper!

Kunskapskrav:
- Relevant högskole/KY-utbildning, eller arbetslivserfarenhet från liknande tjänst.
- Kunskap om administration av Linux/Unix-system: Ubuntu, RHEL.
- Kunskap om scripting/programmering med Bash och Python.
- Grundläggande nätkunskaper inom TCP/IP-stacken.
- Vana att dokumentera.

Meriterande kunskaper:
- Open-source/free software som: Apache, mySQL, NGINX, Postfix, openLDAP, BIND.
- Grundläggande kunskaper inom virtualisering/hypervisors, VMware, Hyper-V.
- Övervakning; Nagios, Check_MK, Prometheus, Grafana.
- Konfigurationshantering med Ansible.
- IT-säkerhet (brandväggar, certifikat, kryptering)
- Versionshantering med Git.
- Containers med Kubernetes och Docker.

Arbetsorten är flexibel mellan Bahnhofs kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Borlänge – det hela beror på var just du befinner dig!

Omfattning

Heltidstjänst 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Jour förekommer.

Mejla din ansökan bestående av ett kort personligt brev + CV till jobb@bahnhof.net senast den 15 februari 2019, och döp mejlet till "Drifttekniker MS". Vi kommer kalla till intervjuer löpande, och det kan hända att tjänsten tillsätts innan ansökningsperiodens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.