LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Sthlm eller Gbg
Publicerad 2019-02-06 13:29
LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Sthlm eller Gbg

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2018 är 1,2 miljarder kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Om tjänsten

Avdelningen Managed Services inom Bahnhof växer snabbt och söker nu en nätverkstekniker. Som nätverkstekniker kommer du jobba med utvecklingen och leveransen av Bahnhofs tjänster med ett genomgående kundfokus.

Ditt arbete kommer framför allt gå ut på att på olika sätt lösa användarbehov, och när du tar beslut i arbetet gör du det med stor hänsyn till den interna eller externa kunden.

Du kommer bli en del av avdelningen Manages Services, men framför allt arbeta på ett självständigt sätt. Dina primära arbetsverktyg kommer vara Ciscoprodukter, men det är viktigt att du även har ett öppet sinne för andra tekniker och leverantörer.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi söker dig med en gör-det-själv-attityd, som gärna fördjupar dig i ny teknik och nya system och är duktig på att felsöka nätverksproblem av varierande storlek. Vi vill att du ska triggas av snabba svängar och förändringar, att du älskar att möta användarens behov och verkligen brinner för att bygga tjänster utöver det vanliga på ett nytänkande och kreativt sätt.

Eftersom du kommer ha en hel del kontakt med kunder och övriga delar av företaget måste du även vara skicklig på att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

OSI-modellen kan du innan- och utantill, och begrepp som mac-adress, vlan, spanning-tree, private-vlan, vrf bör du kunna beskriva i sömnen.

Kunskapskrav

• Arbetslivserfarenhet av Cisco-nätverk, eller relevant utbildning
  • Kunskap om säkerhetsfunktioner och begrepp likt IPS, AMP, FirePower.
  • Kunskap om/Erfarenhet av brandväggar och WiFi (primärt Cisco).
  • Förmåga att formulera och designa säkerhetslösningar.

Meriterande kunskaper

• Arbetslivserfarenhet från liknande tjänst, drifterfarenhet.
  • Certifieringar CCNA, CCNP i routing, switching, säkerhet, etc.
  • Kunskap om närliggande teknologier.
  • Intresse för att arbeta med nätverksprojekt.

Placeringsort för denna tjänst är antingen Stockholm eller Göteborg, det hela beror på var du befinner dig.

Omfattning

Heltidstjänst 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten rapporterar till bolagets chef för Managed Networks.

Mejla din ansökan bestående av ett kort personligt brev + CV till jobb@bahnhof.net senast den 28 februari 2019 och döp mejlet till ”Nätverkstekniker Managed Networks”. Vi kommer utvärdera sökanden löpande, och det kan hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka din ansökan!

Har du frågor är du välkommen att mejla Faraz Ali, chef för Managed Networks, på faraz.ali@bahnhof.net.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.