LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm
Publicerad 2019-03-04 12:45
LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm

Om tjänsten

Bahnhof i Stockholm växer åt alla håll och kanter, och är nu på jakt efter fibertekniker som kan installera fastighetsnät och dra kablar. Arbetet innebär dragning av fiber-/kopparfastighetsnät i Stockholm med omnejd, både i kunders fastigheter och i Bahnhofs egna datacenter och anläggningar.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi förutsätter att du har tidigare erfarenhet som fibertekniker/fastighetsnätinstallatör/kabeldragare eller motsvarande - t.ex elektriker med arbete i fastigheter, eftersom vi behöver sätta dig i arbete ganska omgående. Vi tror dessutom att du har en förmåga att vara social och pedagogisk gentemot kunder, och att du värdesätter god service och noggrannhet. Som person bör du även gilla att hugga i där det behövs, och inte vara rädd för trånga utrymmen eller underjordiska kulvertar, tvärtom!

Kunskapskrav
- Övergripande kunskaper om kabelförläggning, projektering, brandtätning, besiktning
- B-körkort
- Yrkeserfarenhet från samma/likvärdigt yrke

Meriterande kunskaper
- Fältarbete inom telekom
- Elbehörighet
- Kunskaper om spridningsnät
- Kunskaper om blåssystem

Tjänstens omfattning

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning.

Tjänsten innebär att du oftast kommer vara på språng, men din fasta utgångspunkt kommer vara kontoret Pionen på Renstiernas gata 37 i Stockholm.

Ersättning

Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan!

Skicka din ansökan till: jobb@bahnhof.se
Rubrik på ansökan: Fibertekniker Stockholm
Sista dag att ansöka: 4 april 2019

Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsterna tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter och har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.