LEDIG TJÄNST: Accesskoordinator - accessnät. Stockholm
Publicerad 2019-03-08 10:19
LEDIG TJÄNST: Accesskoordinator - accessnät. Stockholm

Välkommen till Bahnhof! Hos oss är det högt tempo och en rolig vardag som gäller – samtidigt som vi levererar Sveriges bästa internettjänster till våra kunder.

Om tjänsten och accessnätavdelningen

Vi söker en accesskoordinator utöver det vanliga! Som accesskoordinator för företagskunder på Bahnhof är du en viktig del i leveransprocessen. Du kommer t ex ha hand om förfrågningar, beställningar, controlling och projekt kring accessförbindelser, och säkerställa att det finns tillräckliga underlag för att formulera avtal och leverera företagskundernas internettjänster.

Du kommer ha daglig kontakt med underleverantörer, underentreprenörer och medarbetare från Bahnhofs olika avdelningar för koordinera accessförbindelser – från förfrågning, till beställning och slutligen leverans.

Du kommer bli en del av accessnätavdelningen som spelar en nyckelroll i nära samarbete med Bahnhofs sälj- och leveransavdelning. Det är ett kul och välsammanhållet team som arbetar med stort engagemang och fokus på att göra företagskunden nöjd.

Dina kunskaper och egenskaper

För den här rollen söker vi dig som är en riktig problemlösare och gillar att ta tag i saker, och arbetar systematiskt och noggrant. Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar struktur och processer men samtidigt gillar att det händer mycket på en gång.

Har du jobbat i IT-branschen eller i en likande roll tidigare är det ett plus, men absolut inget krav. Det viktigaste är din personlighet! Några av våra bästa medarbetare visste knappt något om fiber när de började, men så länge personligheten stämmer kan vi lära ut det som behövs för att kunna göra ett bra jobb.

Vi förväntar oss att du har minst gymnasiekompetens, och självklart förutsätter vi även att du har en förmåga att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget eftersom Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess.

Bahnhofs huvudkontor Thule i Stockholms innerstad.

Omfattning

Heltid, 6 månaders provanställning.

Mejla ett kort personlig brev + CV + löneanspråk till jobb@bahnhof.net senast den 8 april 2019 och döp ditt mejl till "Accesskoordinator Sthlm”. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så dröj inte med att skicka in din ansökan!

Frågor om tjänsten? Kontakta Mikael Lundberg, Leveranschef företag,
mikael.lundberg@bahnhof.net

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt.

Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.