LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör i Stockholm
Publicerad 2019-05-15 13:04
LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör i Stockholm

Om tjänsten

Bahnhof expanderar verksamheten och behöver därför nya nätinstallatörer som kan installera fastighetsnät och dra kablar så att vi kan nå längre ut med våra kommunikationstjänster. Som nätinstallatör kommer du dra fiber- och kopparfastighetsnät i såväl kunders fastigheter som Bahnhofs egna datacenter och anläggningar i Stockholm med omnejd.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi behöver sätta dig i arbete ganska omgående och förutsätter därför att du har tidigare erfarenhet som till exempel fibertekniker, fastighetsnätinstallatör, kabeldragare eller motsvarande - t.ex elektriker med arbete i fastigheter. Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är en yrkesstolt och lösningsorienterad person med tekniskt intresse som gillar att hugga i där det behövs, och inte är rädd för smuts, trånga utrymmen eller underjordiska kulvertar. Du bör dessutom ha en förmåga att vara social och pedagogisk gentemot kunder, och värdesätta god service och noggrannhet.

Kunskapskrav
- Övergripande kunskaper om kabelförläggning, projektering, brandtätning, besiktning
- B-körkort
- Yrkeserfarenhet från samma/likvärdigt yrke
- Flytande behärskning av svenska i både tal och skrift

Meriterande kunskaper
- Fältarbete inom telekom
- Elbehörighet
- Kunskaper om fibersvetsning
- Kunskaper om spridningsnät
- Kunskaper om blåssystem
- Kunskaper om mätning av fiber

Tjänstens omfattning

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning.

Tjänsten innebär att du oftast kommer vara på språng, men din fasta utgångspunkt kommer vara kontoret Pionen på Renstiernas gata 37 i Stockholm.

Ersättning

Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan!

Skicka din ansökan bestående av ditt CV + personligt brev + löneanspråk till jobb@bahnhof.se senast den 15 juni 2019, och döp mejlet till ”Nätinstallatör Stockholm”. Vi genomför intervjuer löpande och det är därför möjligt att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, så vänta därför inte med att skicka in just din ansökan!

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.