LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge
Publicerad 2019-06-07 13:33
LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge

Vi på Bahnhof utvecklar just nu enheten som arbetar med att bevaka vår infrastruktur och söker fler kompetenta tekniker som kan stärka upp denna viktiga avdelning!

Om tjänsten och avdelningen

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som NOC-tekniker kommer vara att bevaka och hantera larm i våra övervakningssystem, där du ansvarar för att upptäcka avvikande händelser och utföra intital felsökning vid incidenter och avbrott.

Du kommer också hantera inkommande ärenden och ta emot felanmälningar från våra företagskunder där din uppgift är att lösa problem och vid behov eskalera incidenter vidare till våra övriga teknik-avdelningar inom Bahnhof. Som NOC-tekniker kommer du alltså spela en nyckelroll i att stärka våra företagskunders bild av Bahnhof som företag och Bahnhofs företagstjänster.

Din tjänst kommer vara del av ett eget team inom den större avdelningen Bahnhof Support, där du har en chans att vara med och bygga upp och utveckla helt nya rutiner och processer tillsammans med våra supporttekniker nu när vi lägger in nästa växel på vår företagsresa.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi söker personer som brinner för att analysera problem, felsöka och hitta effektiva lösningar. Du är en engagerad medarbetare som inte är rädd för att tänka utanför boxen, du älskar att ta dig an utmaningar och inte är rädd för att hugga i när det behövs! Vi på Bahnhof värderar kundnöjdhet högt och ser gärna att du som söker är serviceminded och alltid har kunden och dess verksamhet i fokus inför varje beslut du tar i felsökningsprocessen. Mest troligt har du som söker ett brinnande teknikintresse och har arbetat inom liknande verksamhet tidigare.

Kunskapskrav

• Kunskap inom att diagnostisera server- eller nätverkslarm
  • Systematiskt tänk och god felsökningsmetodik

Meriterande kunskaper

• Erfarenhet inom NOC-verksamhet
  • Relevant utbildning inom nätverksteknik
  • Kunskaper inom Cisco och Huawei
  • Kunskaper om Linux/Unix system
  • Relevanta certifieringar

Något av våra kontor som är placerade i Umeå eller Borlänge

Omfattning

Heltid, 6 månaders provanställning. Vår NOC är bemannad dygnet runt, 365 dagar om året och arbetar därför i skift enligt överenskommet schema.

Mejla ditt personliga brev + CV till jobb@bahnhof.net senast den 7 juli 2019 och döp mejlet till "NOC-tekniker”. Vi kommer intervjua och utvärdera sökanden löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan! Det kan nämligen hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag