LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Malmö
Publicerad 2019-06-28 15:02
LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Malmö

Bahnhof är en svensk internet- och molnoperatör som tillhandahåller globala IT-tjänster. Vårt breda utbud av bredbandstjänster har stigande efterfrågan hos BRF:er i Malmö och nu behöver vi dig som vill marknadsföra och sälja Bahnhofs tjänster till dem!

Att vara BRF-säljare på Bahnhof

Idag är hela familjer uppkopplade, man gejmar och streamar hur mycket film som helst. Man skickar tunga filer och behöver en tillförlitlig internetuppkoppling alla timmar om dygnet, året runt. Du är den som ser till att alla hushåll i en bostadsrättsförening får den bästa bredbandslösningen.

Du tar mycket eget ansvar för dina kunder. Du planerar in kundmöten, skriver offerter och avslutar helhetsaffärer. Det är en krävande tjänst som samtidigt ger dig frihet att själv planera och anpassa ditt arbete. Vi tror att du kommer att drillas av det här upplägget och bli inspirerad till att vidareutvecklas och komma på nya kreativa säljmetoder. Vi gillar nytänkare och är kända för att uppmuntra och genomföra udda idéer.

När du läser följande ord, känner du att du går igång lite extra då: nykundsbearbetning, informationsmöte, presentation, offertarbete, avtalsskrivning, merförsäljning, kundvård, internet med sekretess? Då ska du ringa oss idag!

Läs om Bahnhofs löften till BRF:er runt om i Sverige!

Dina talanger och egenskaper

Du gillar att skapa relationer, upprätta nya kontakter och att bredda affären. Med utgångspunkt från vårt kontor i Malmö kommer du ha en hel del kundmöten och utflykter.

Kanske har du redan erfarenhet från ett telekombolag? Eller kanske kommer du direkt från en utbildning? Din formella bakgrund spelar faktiskt mindre roll. Det viktigaste för oss är att du har rätt personlighet, ett högt tempo och ett stort eget driv. Du bör även vara nyfiken på IT och teknik och vara villig att lära dig nya saker.

Känner du dig träffad av den här beskrivningen? Känner du hur arbetsivern sprudlar och spritter inom dig? Då är det dig vi söker.

Kompetenskrav

- God problemlösningsförmåga
- Teknikintresse
- Samarbetsförmåga
- Säljorientering
- Initiativförmåga och framåtanda
- Hög social kompetens
- Förmåga att upprätta och bibehålla långsiktiga relationer
- Förmåga att prata på möten och i telefon
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Körkort

Meriterande kunskaper

- Relevant utbildning
- Branschvana
- Erfarenhet av teknisk försäljning

Vi erbjuder

Som Bahnhofare får du individuell kompetensutveckling, spännande och entreprenöriell arbetsmiljö, möjlighet att byta tjänst inom företaget, friskvårdsbidrag samt jul-och sommarfester! Bahnhof är rankad #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2019 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer.

Det praktiska

Placering:
                          - Malmö, Sparven

Tillträde:
                          - Omgående. Vi tillsätter tjänster löpande så tveka inte att kontakta oss.

Omfattning:
                          - Heltid, 6 månaders provanställning.

Ansökan:
                          - Mejla kort personligt brev + CV till: jobb@bahnhof.net
                          - Märk ansökan med: Säljare BRF, Malmö
                          - Sista ansökningsdag: 11 augusti 2019

Frågor om tjänsten

Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johan Sonesson på 076-111 01 09 eller johan.sonesson@bahnhof.net

Om Bahnhof

Bahnhof är en svensk internet- och molnoperatör som tillhandahåller globala tjänster. Vi är ett starkt ideologiskt drivet företag, och det vill vi ska avspeglas i de tjänster vi erbjuder våra kunder över hela världen. Vi vill revolutionera telekomvärlden genom att erbjuda större valfrihet, och större makt, för användarna över den egna kommunikationen.

Vi tror på integritet och yttrandefrihet. Många av våra kunder är banker, journalister eller privatpersoner som inte vill vara i Googles eller Apples molntjänster. Bahnhof tror på Your data - owned by you - controlled by you.

Detta är för oss inte tomma ord. Bahnhof står upp för våra kunder, och vi tar ställning även i kontroversiella frågor. Vi är övertygade om att dessa principer, kommer att bära oss framåt, även ur ett större och globalt perspektiv!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.