LEDIG TJÄNST: Nätverksinstallatör till Bahnhof i Stockholm
Publicerad 2019-07-03 12:05
LEDIG TJÄNST: Nätverksinstallatör till Bahnhof i Stockholm

Att vara nätverksinstallatör på Bahnhof

Bahnhofs avdelning för Nätinstallation är nu på jakt efter en nätverksinstallatör i Stockholm. Det är ett kul och utmanade jobb som kräver en driven och flexibel person!

Du kommer huvudsakligen arbeta med att installera fysiska anslutningar till företag, bostadsrättsföreningar och i vårt eget våglängdsnät NL17. Utöver det kommer det dyka upp utmaningar i form av felsökning på olika nivåer där du kommer utmanas i att tänka utanför lådan.

Installationsavdelningen arbetar främst i Layer 1 och i viss mån Layer 2 i vårt nät och datahallar med olika arbetsverktyg som ljusmätare, felsökningslaser och tonsändare/mottagare. Majoriteten av ditt dagliga arbete kommer vara i Stockholm med omnejd, men det kommer dyka upp enstaka uppdrag utanför Stockholm.

Även om installationsteamet ofta arbetar isär och åker ut i fält på varsitt håll finns det i grund och botten en nära sammanhållning och en prestigelös attityd som innebär alla hjälper varandra när det behövs.

Dina talanger och egenskaper

Vi ser gärna att du har utbildning eller arbetslivserfarenhet som gör att du har en grundläggande förståelse för installationsteknik eller i alla fall telekommunikation. Men det viktigaste är din personlighet!

Vi ser framför oss någon som inte har ett problem med att köra bil och träffa kunder, som gärna kavlar upp ärmarna när det behövs och dessutom kan hålla ordning och reda. Du bör vara snabblärd och självgående, och flexibel gällande arbetstider och arbetsplatser - att köra ett kvälls-/nattjobb då och då ska inte vara något som ställer till det för dig!

Bahnhof har en lång historia av att anställa person framför kompetens även om vi självfallet lägger vikt vid båda. Verkar du passa som hand till handske i teamet så kan det absolut väga högre än att du kan allting från dag ett, så tveka inte att ansöka och berätta varför just du är intresserad av den här tjänsten!

Kunskapskrav

- Generell arbetslivserfarenhet
- B-Körkort
- Teknikintresse

Meriterande kunskaper

- Mycket god lokalkännedom i Stockholm med omnejd
- Fältarbete inom telekommunikation
- Kunskap om Ciscoprodukter/Cisco IOS/IOS-XR (routrar/switchar)
- Kunskap om Huaweiprodukter/Huawei VRP (routrar/switchar)
- Kunskap om WDM-teknik (CWDM/DWDM)

Vi erbjuder

Som Bahnhofare får du individuell kompetensutveckling, spännande och entreprenöriell arbetsmiljö, möjlighet att byta tjänst inom företaget, friskvårdsbidrag samt jul-och sommarfester! Bahnhof är rankad #25 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2019 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer.

Det praktiska

Placering:
- Tjänsten innebär att du oftast kommer vara på språng, men din fasta utgångspunkt kommer vara kontoret Pionen på Renstiernas gata 37 i Stockholm.

Tillträde:
- Omgående, ASAP, snarast, när kan du börja?

Omfattning:
- Heltid, 6 månaders provanställning.

Ansökan:
- Mejla CV + personligt brev + löneanspråk till: jobb@bahnhof.net
- Märk ansökan med: Nätverksinstallatör Sthlm
- Sista ansökningsdag: 11 augusti 2019
Men då kan det vara försent. Vi tillsätter tjänster löpande så tveka inte att höra av dig idag.

Frågor om tjänsten

Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Richard Högstedt på 076-111 01 56 eller richard.hogstedt@bahnhof.net

Om Bahnhof

Bahnhof är en svensk internet- och molnoperatör som tillhandahåller globala tjänster. Vi är ett starkt ideologiskt drivet företag, och det vill vi ska avspeglas i de tjänster vi erbjuder våra kunder över hela världen. Vi vill revolutionera telekomvärlden genom att erbjuda större valfrihet, och större makt, för användarna över den egna kommunikationen.

Vi tror på integritet och yttrandefrihet. Många av våra kunder är banker, journalister eller privatpersoner som inte vill vara i Googles eller Apples molntjänster. Bahnhof tror på Your data - owned by you - controlled by you.

Detta är för oss inte tomma ord. Bahnhof står upp för våra kunder, och vi tar ställning även i kontroversiella frågor. Vi är övertygade om att dessa principer, kommer att bära oss framåt, även ur ett större och globalt perspektiv!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.