LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge
Publicerad 2019-09-03 16:02
LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge

Bahnhof förstärker och förändrar enheten som ansvarar för bevakning av vår infrastruktur och söker därför fler kompetenta tekniker!

Om tjänsten och avdelningen

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara bevakning och hantering av larm i vårt övervakningssystem, där du som NOC-tekniker ansvarar för upptäcka avvikande händelser, undersöka och utföra intital felsökning vid incidenter och avbrott.

Du kommer också arbeta med inkommande ärenden och ta emot felanmälningar från våra företagskunder där du arbetar med problemlösning och vid behov eskalerar incidenter vidare till våra övriga teknik-avdelningar inom Bahnhof. Tjänsten som NOC-tekniker spelar en nyckelroll i att stärka kundernas bild av företaget och våra tjänster för företagskunder.

Som NOC-tekniker hos oss arbetar du i ett team som kommer vara en del av avdelningen Bahnhof Support, där du ges en tillfälle att vara med när vi nu tar steget mot nya utmaningar och tillsammans med våra Support-tekniker bygga upp och utveckla rutiner och processer.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi söker personer som brinner för att analysera problem, felsöka och hitta effektiva lösningar. Du är en engagerad medarbetare som inte är rädd för att tänka utanför boxen. Vi på Bahnhof värderar kundnöjdhet högt och ser att du som söker är serviceminded och alltid har kunden och dess verksamhet i fokus inför varje beslut du tar i felsökningsprocessen. Mest troligt har du som söker ett brinnande teknikintresse och har arbetat inom liknande verksamhet tidigare. Vi ser gärna att du är en person som älskar att ta dig an utmaningar och inte är rädd för att hugga i när det behövs!

Kunskapskrav

• Kunskap inom att diagnostisera server- eller nätverkslarm
  • Kunskap inom CCNA/CCNP/Windows
  • Systematiskt tänk och god felsökningsmetodik

Meriterande kunskaper

• Erfarenhet inom NOC-verksamhet
  • Relevant utbildning inom nätverksteknik
  • Kunskaper inom Cisco och Huawei
  • Kunskaper om Linux/Unix system
  • Relevanta certifieringar

Något av våra kontor som är placerade i Umeå eller Borlänge.

Omfattning

Heltid, 6 månaders provanställning. Vår NOC är bemannad dygnet runt, 365 dagar om året och arbetar därför i skift enligt överenskommet schema.

Mejla ditt personliga brev + CV till jobb@bahnhof.net och märk mejlet med "NOC-tekniker” i ämnesraden senast den 3 oktober 2019. Vi kommer intervjua och utvärdera sökanden löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan! Det kan nämligen hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag