LEDIG TJÄNST: Supporttekniker i Umeå eller Borlänge.
Publicerad 2019-09-03 16:41
LEDIG TJÄNST: Supporttekniker i Umeå eller Borlänge.

Om tjänsten och avdelningen

Nu utökar Bahnhof Support sin bemanning och söker en supporttekniker till vår avdelning.

Våra affärsområden sträcker sig från traditionella IT-miljöer till mer komplexa varianter och även till en stor del nätverk. Serveradministration, konfigurationsförändringar och kontohantering hör till vardagen. Du har rimligtvis erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du redan arbetat med support eller servicedesk och är redo för en ny utmaning.

Är du taggad på nya utmaningar, har lätt för att lära dig nya saker och har en förkärlek för problemlösning? Då kommer du passa perfekt hos oss! Du är en initiativtagare som både trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du gärna samverkar med andra, både internt och externt. Du har en god logisk förmåga och är kreativ, öppen och initiativrik. Det är även viktigt att du är lyhörd och kan kommunicera med och förklara saker för olika typer av människor.

Du är den som våra företagskunder ringer till när de behöver teknisk hjälp. Du kommer vara den som guidar dem genom olika felsökningar för att hitta var felet ligger och du kommer inte ge dig förrän det är åtgärdat. Vi söker därför dig som älskar att ge god service, som strävar efter att uppnå hög kundnöjdhet och som ser till att kunden alltid är i fokus. En dag i företagssupporten är inte den andra lik och det händer alltid nya saker vilket gör att man får en väldigt varierande arbetsdag även om arbetsuppgifterna i grund och botten är desamma.

En vanlig dag besvarar du inkommande samtal och ärenden från våra kunder. Du felsöker olika typer av bredbandslösningar, IP-telefoni eller någon av våra hostade lösningar. Du besvarar frågor om våra tjänster och dess funktioner, eller guidar kunden genom något av våra system. Du kommer registrera, kategorisera och lösa ärenden, eskalera ärenden mot andra avdelningar och underleverantörer och bevaka och hålla kunden informerad under ärendets gång.

Dina kunskaper och egenskaper

Vi söker en person med goda grundkunskaper inom IT som behärskar eller har god kännedom om både serverplattformar, klienter och olika typer av nätverksenheter. Vi förväntar oss att du brinner för att lära dig ny teknologi och har förmågan att snabbt sätta dig in i olika kunders miljöer. Ett gediget teknikintresse är ett måste, likaså att kunna tackla olika typer av individer. Eftersom du kommer arbeta nära dina kollegor och ha ständig kontakt med olika kunder är det viktigt att du är bra på att samarbeta och har en god social förmåga.

Kunskapskrav

• Erfarenhet inom teknisk support
  • Telefonvana
  • Baskunskaper inom nätverksteknik
  • Systematiskt tänk och god felsökningsmetodik

Meriterande kunskaper

• Kunskaper om Linux/Unix system
  • Grundläggande kunskaper i Windows server, AD mm
  • Citrixkunskap med grundläggande hantering i klientmiljö
  • Kunskaper inom Cisco och Huawei
  • Goda kunskaper kring klienthantering både Windows och Mac OS

Något av våra kontor i Borlänge eller Umeå.

Tjänsten

Heltid, 6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–18 vardagar.

Mejla din ansökan + CV till jobb@bahnhof.se senast 3 oktober. Döp mejlet till "Support företag”.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!