LEDIG TJÄNST: Tekniker till Bahnhofs världsberömda serverhallar i Sthlm
Publicerad 2019-11-12 11:34
LEDIG TJÄNST: Tekniker till Bahnhofs världsberömda serverhallar i Sthlm

Våra serverhallar är omtalade både i Sverige och internationellt. Nu söker vi fler medarbetare. Vill du jobba hos oss?

Om tjänsten och avdelningen

Som tekniker jobbar du i Bahnhofs olika serverhallar i Stockholm (Pionen, Thule, S:t Erik). Du ingår i en grupp som bland annat ansvarar för följande:

• Ta emot kunder som besöker anläggningen och ge handledning i de regler och principer som gäller i anläggningarna.
  • Förbereda rack till kunder.
  • Installera eluttagsboxar, elmätningsutrustning och PDU:er.
  • Installera fiber mellan skåpen i hallarna.
  • Genomföra månadsvisa säkerhetsgenomgångar av kunders installationer och säkerställa att dessa följer de regler och principer som finns.

Dina kunskaper och egenskaper

Det är ett plus om du redan har kunskap kring UPS, reservkraft, ställverk och kylteknik. Men du behöver verkligen inte vara expert från början! Det viktigaste är att du har ett grundläggande teknikintresse och att du är service minded, lösningsorienterad och har en vilja att lära dig. Sist men inte minst är det självklart att du även måste kunna hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget eftersom integritet och sekretess är något vi verkligen tror på och värnar om.

Så var inte rädd att skicka in din ansökan, om vi känner att du är rätt person väger det tyngre än din formella bakgrund.

Tjänstens omfattning och placering

Tjänsten är heltid, 40h/vecka, och inleds med 6 månaders provanställning.

Du kommer vara placerad på något av Bahnhofs kontor i Stockholm, men röra dig mycket mellan de olika hallarna i ditt dagliga arbete.

Skicka ett kort ansökningsbrev + CV + löneanspråk till jobb@bahnhof.net och döp mejlet till "Serverhallstekniker". Sista ansökningsdatum är den 12 december, men skicka gärna din ansökan redan idag! Vi utvärderar nämligen ansökningar löpande, och det kan därför hända att vi anställer någon innan ansökningsperioden löpt ut.

Frågor?

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Richard Högstedt, gruppchef Bahnhof installation, region Stockholm på richard.hogstedt@bahnhof.net eller 076 111 01 56.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.