LEDIG TJÄNST: DC-installationstekniker i Stockholm
Publicerad 2021-03-10 09:21
LEDIG TJÄNST: DC-installationstekniker i Stockholm

Om tjänsten

Bahnhof expanderar på alla håll och kanter och letar nu efter en DC-installationstekniker till datahallarna i Stockholm. Hallarna innehåller toppmodern hårdvara som ägs av både Bahnhof och kunder och spelar en otroligt viktig roll för många organisationer och personer.

Rollen inkluderar en bredd av arbetsuppgifter som både direkt och indirekt har med datahallen att göra. Du kommer få göra allt ifrån att installera hårdvara, ta emot tunga paket och hålla rent i datahallen till att hjälpa kunder som har sin utrustning i hallen, patcha, serva och köra backuper på maskiner och åtgärda problem som kan uppstå med hård- eller mjukvara. Vissa dagar kommer du tillbringa framför en dator och hantera inkommande beställningar, dokumentera incidenter eller spåna på nya tekniska lösningar, och andra dagar kommer du behöva springa runt och installera serverar eller switchar.

När du börjar kommer du bli upplärd av en mer erfaren kollega och sakta men säkert växa in i rollen för att till slut ta över ansvaret helt.

Dina kunskaper och egenskaper

Eftersom det här är en roll som direkt arbetar med infrastruktur och nätverk i Bahnhofs datacenter så bör du ha ett allmänt teknikintresse, kunna arbeta självständigt och noggrant samt ta egna initiativ när du ser att det finns behov. Eftersom en betydande del av arbetet går ut på kontakt och kommunikation med kollegor, kunder och leverantörer är det även viktigt att du har en social förmåga.

För den här tjänsten måste du ha B-körkort och kunna tala flytande svenska och bra engelska. Det är ett plus om du dessutom har någon av de meriterande kunskaperna i listan här nedanför.

Kunskapskrav

• B-körkort
  • Flytande behärskning av svenska.
  • God behärskning av engelska.

Meriterande kunskaper

• IT-kunskaper inom Windows, Linux, nätverksteknik, övervakning, serverhårdvara
  • Kabeldragning, fiber och koppar
  • El/dieselaggregat/Ställverk
  • Kyla/VA

Tjänstens omfattning
Heltidstjänst 100% som inleds med 6 månaders provanställning.

Din arbetsplats kommer vara på Bahnhofs datacenter i Stockholm.

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev + ditt CV med e-post till jobb@bahnhof.net senast den 30 april 2021 och ange rubrik ”DC-Installation Stockholm”. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!