LEDIG TJÄNST: DevOps Linux/Virtualisering till Cloud infrastructure i Stockholm, Göteborg eller Malmö
Publicerad 2021-08-16 15:18

Om tjänsten

Bahnhof växer och nu behöver vi ytterligare förstärkning till vår avdelning för managerade tjänster. Tjänsten passar dig som idag arbetar som DevOp med fokus på automatisering.

Vi ser att en bra kandidat skall vara självgående och ha förmågan att sätta sig in i ny teknik. Våra plattformar bygger på hårdvara som Cisco och HPE, och våra virtuella miljöer bygger på en variation av VMware, OpenStack och Kubernetes. Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer – sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg.

Du kommer att ingå i gruppen Cloud Infrastructure som består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden. De arbetar dagligen med att utveckla driftlösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Ditt uppdrag kommer bli automatisering av våra system och att stödja och arbeta proaktivt såväl som reaktivt med uppbyggnad samt drift av våra Kubernetes- och Linuxbaserade plattformar.

För rätt kandidat är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

Kompetenser

- Ansible.
- Skriptning/programmering i Bash och Python.
- Högskole/YH-utbildning inom området eller motsvarande erfarenhet.
- Administration av Linuxbaserade system: Ubuntu, RHEL.
- Grundläggande nätkunskaper inom TCP/IP-stacken.
- Vana att dokumentera.

Gärna flera av följande:
- Open source-mjukvara som: Apache, MySQL, Nginx, Postfix, OpenLDAP, Bind.
- Grundläggande kunskaper inom virtualisering/hypervisors i exempelvis VMware och KVM.
- Övervakning: Check_mk, Prometheus och Grafana.
- Konfigurationshantering/automatisering med Ansible.
- IT-säkerhet (brandväggar, certifikat, kryptering).
- Versionshantering med Git.
- Containerisering med Docker och Kubernetes.
- Erfarenhet av drift och infrastruktur i datacenter eller någon cloud-plattform.

Vi ser helst att du har ett genuint intresse av Linux. Om du är en person som labbar mycket på egen fritid med allt från servrar till egna open source-projekt så ser vi detta som högst meriterande.

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Denna tjänst rapporterar till bolagets chef för Cloud Infrastructure. Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Häng med på vår resa!

Har du frågor är du välkommen att maila på jobb@bahnhof.net.

Vi kommer att utvärdera sökande löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till jobb@bahnhof.net senast 16 september 2021. Ange rubriken ”Devops till Managed Services” i ämnesraden.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.